tisdag 5 oktober 2021

#341

Hej, alla härliga människor som finns runt om i Sverige ❤ ❤ ❤
Oktober har nu anlänt och mörkret smyger sig närmre och dagarna blir kortare. 
- Ja, det gäller att se det positivt och njuta av skogens härliga dofter och trädens fina toner som lyser upp när dagarna ljusnar. Det finns dessutom tid för att skapa mer nu, tycker jag, när vädret ibland kan vara ruggigt.

Här kommer min andra skiss och jag hoppas att ni är många som känner för att skapa efter den för jag är otroligt nyfiken över hur era alster kommer att se ut.

🍁🍂Ha en härlig "happy scrapping"-vecka//Anette🍁🍂

Min skiss


Min tolkning
Jag har skapat en layout efter en bild där vi "kvinnor" i vår familj är samlade, som nu är fyra generationer.
Vi hade en fotograf som tog kortet och det ser ut som en härligt varm dag men så var det inte 😂 utan det var en kylig dag i maj och så fort vi var klara åkte ytterkläderna på 😂😂 Men, det är roligt att ha detta minne och det har även beställts en del tavlor från fotografens kort.

Mina papper kommer från Maja Design: Det enfärgade kommer från serien "Monochromes of café". Det färgade är "Miles apart The little things". Blommorna har jag klippt ut fån denna serie samt de två fåglarna uppe till höger vid kortet. Jag tycker att det är roligt att klippa ut och använda det som dekorationer ❤ ❤ ❤ En del av dekorationerna har 3-D kuddar.

Teamets tolkningar

Annelie
Här kommer vår lille Pippi Långstrump. När farmor får leka loss i stora kusinens rum, då blir det en liten Pippi.:) Stämplarna är för barn, de fungerade perfekt. De är färglagda med torr chalks (tror jag att de kallas), jag hittade en massa sådana som legat till sig i 15 år, sådär... Guldpengarna är gjorda av Primas" Gold flakes". Jag fick flytta texten till höger sida, då blev det mer jämnvikt på lo:n.  

Ciza

Jag har gjort min tolkning med hjälp av spillbitar denna gång (bortsett från det vita cardstocket som är stommen). Titeln, eller rubriken, blev lite liten, men det står Simply Life. Dessa två donnor lever det enkla men underbara livet. Blommorna på mönsterpappret från Prima Marketing får symbolisera cirklarna på skissen. En härlig skiss, men en utmaning för mig. :)

Annzo
Hästar, hästar, hästar. Min systerdotter älskar verkligen sina käpphästar så det tyckte jag var en bra sak att dokumentera. Hon har sytt nästan alla alldeles själv. Fina namn har dom också fått dom var jag ju självklart tvungen att skriva på min Lo. Pappren som jag har använt kommer ifrån Echo Park serien heter Magical Birthday. 

Carina
En rätt enkel tolkning av skissen. Vit CS. På det har jag använt en stencil och distresser för att göra löven. Papper till cirklar och bakom fotot från Scrapberry, tror det heter så, och ett gammalt foto ifrån höstfina Bruksvallarna. Stjärnorna är av trä och jag hittade dem i mina gömmor :) 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 11/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: