tisdag 28 september 2021

#340

Hejhopp, hoppas Ni har det bra så här när hösten kryper närmre. Det är kanske mer än jag som gillar hösten? Färgerna, lukterna och inte minst sitta och pyssla när regnet slår mot fönsterrutorna, det är mys. 
Hoppas Ni kan finna glädje av att tolka min skiss, det är fantastiskt skoj att se vad Ni gör, det är rent av en ära när Ni tolkar våra skisser. 
Kram Annelie

Min skiss

Min tolkning
Jag har följt skissen exakt, kanske beror på att jag ritat den.:) Pappren är från BLVD:s "Wish Big", alfabetet är ett gammalt från Quickutz som heter License plate. Nu längtar jag efter att se vad just Du gör! Bara vi ser att Ni följt skissen så är det helt fritt att tolka.

Teamets tolkningar

Anette
Här kommer min tolkning av Annelies superläckra skiss.
Jag tänkte att göra en "glassig" layout men det var svårare än vad jag trodde 😋🍦🍧🍨😋 Jag har i tidigare layout använt pappret som ligger diagonalt; "från Doodlebug Design - och är supergammalt och jag tror knappt att det finns papper därifrån mer. Dekorationerna har jag letat upp bland "gömmorna" + texten från "American craft" ...Kanske lite "glassigt" 😂😂😂 De små glasstrutarna (som har 3D kuddar) har jag klippt ut från pappret som ligger diagonalt och jag har förhöjt textremsorna med att lägga färgade "mattor" under dem.

Bilden behöver ingen förklaring...bara glassbilen...😀... Jag säger bara; Skapa nu på efter Annelies häftiga skiss ❤ ❤ ❤

Annzo

Den här veckan blev det en lite friare tolkning ifrån mig, jag har använt en hel pappersremsa istället för fler som det är på skissen och även satt texten lite annorlunda. Tror ändå att man kan se att jag har utgått ifrån skissen. Fotot är på min mamma (mormor) som äntligen får KRAMA sitt barnbarn efter pandemin.  Dom fina pappren kommer ifrån Carta Bella och serien heter Fiora. 

Ciza
Jag kände för att göra ett mysigt höstkort till denna härliga skiss. Ränderna löste jag med washitejp som jag lagt bredvid varandra så att den ser extra bred ut. Bakgrunden var så underbar som den var redan. Det är från ett set LDRS Creative som heter Haunted Halloween. Jag hade önskat att mönsterpapperna var matta. Nu är de istället lite glansiga. 
Motivet och den tillhörande texten är från Stamping Bella och heter tiny townie Courtney loves kitties. Motivet är färglagt med Copicspennor. Motivet har jag satt med 3D-kuddar på ett svartglittrigt pappa, som har en tunn, svart ram bakom sig. Eftersom mönsterpappret är lite glansigt har jag stämplat texten med Archival Ink, som är jättebra för många olika ytor. Kortet tillägnas mina pälsklingar på jorden, Findus och Simba, samt mina änglapälsklingar Tudor, Duracell, Mysan, Selma och Alice.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 4/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

1 kommentar:

Madebyfian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.