tisdag 17 augusti 2021

#334

Äntligen kör vi igång igen, i alla fall tycker jag, Carina, det. Jag, och flera med mig gissar jag, har ibland svackor vad det gäller scraplust och inspiration. Det är precis vad jag har haft ett tag nu. Jag saknar scrapträffar där jag får träffa likasinnade och skratta och umgås och inspireras, ja ni vet allt som hör träffarna till. Det verkar som att det börjar släppa lite på restriktioner så att vi kan börja träffas igen. JAG LÄNGTAR. Tills det är dags hoppas jag att jag ska få lite ny inspiration av att jag har bytt scraprum hemma. Först ska jag bara rensa och ta bort sånt som jag inte har använt. Ni kan inte ana hur mycket lådor jag har att gå igenom :) 
Hoppas att ni blir sugen på att skapa något till min skiss!

Min skiss


Min tolkning
Det blev en till LO med foton från när mannen och min pappa gjorde altanen till stugan 2011. 
På vit CS har jag lagt en stencil som jag pudrade bruschopulver över och sen sprayade med vatten. torkade lite med fönen innan jag tog bort stencilen. Jag hoppas den häftiga effekten syns även om papper och foton gömmer det lite.
Papperna är från spillbitslådan.

Teamets tolkningar

Annelie
Hoppas Ni har en fin sommar. Jag har samlat på mig massor av foto inför hösten och vintern. Här var jag på McDonalds med minste lille prinsen, det ska läras i tid.:) Pappren jag använt är från Shimelles "Sparkle city". M:et ska föreställa McDonalds M, om det inte syns.:) En väldigt rolig skiss med många möjligheter. Skapa på!

Anette
Tänk, vad en sommar går fort 😎och så många fina minnen och mysiga stunder som vi kan tänka på under den mörka tiden som nu närmar sig.
- Det känns faktiskt också härligt att komma in i rutinerna igen som vanligt!
Bilderna som jag har använt till Carinas läckra skiss är från ett kvällsdopp. Elise fullkomligt älskar att vara på stranden och i år har det funnits många tillfällen för det 💛💛💛

Mina papper är en hel del restbitar och många av dem kommer från Maja Design - Min favorit!
Vi ser nu framemot hur ni kommer att tolka denna läckra skiss.

Annzo
Visst är det kul att vi är tillbaka med våra skisser igen. Jag behöver verkligen en skiss för att inspireras att göra en Lo eller ett kort. Vilken fantastisk sommar vi har haft, har massor med nya foton som jag längtar efter att få scrappa. Antar att Ni också har det. Till min Lo har jag använt papper ifrån Echo Park serien heter Summertime. 

Ciza
Äntligen är vi igång igen. Så härligt! :)
Till denna härliga skiss tänkte jag att jag skulle använda mig av mönsterpappret från Ciao Bella och som heter The Sound of Spring. Men jag ville inte täcka de vackra vallmoblommorna (hoppas jag inte är fel ute nu), så jag ritade ramar istället som skulle symbolisera lagren av papper på skissen.
Rubriken blev "Inte alltid överens". Den börjar ovanför det högra fotot. Journalingen/anteckningar finns på baksidan. För min del måste de inte alltid finnas på framsidan. Och tack vare att jag skar ner mönsterpappret lite och satte det på ett svart cardstock, poppade färgerna lite mer samt att jag fick tillräckligt med spillbitar över så jag kunde göra bannerna uppe till höger, där jag skrivit sommaren 2021 (minns inte exakt när jag tog dem). :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 23/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.  

1 kommentar:

REMY.CREDIT sa...

behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
vi har ett lån till dig ..