tisdag 29 juni 2021

#S1_21

Hej allihop! :)
Jag hoppas ni hade en fin midsommarhelg med god mat, vackert väder och kunde spendera tiden utomhus med nära och kära.

Det är min, Cizas, sista skiss för denna termin. Samtliga tjejer är kvar i höst och det glädjer mig oerhört.
Detta är näst sista skissen och en av sommarutmaningarna. På sommarutmaningarna har man lite längre tid på sig att skapa och skicka in. Så håll koll på inlämningsdatumet. :)

Min skiss


Min tolkning
Personligen har jag hela tiden känt att detta var en kortskiss. Så tolkningen blev ett kort. Papper från Jen Hadfields paperpad Patio Party som är 6*6". Washitejp från Heidi Swapp och bling som heter Sparky bubbles  från Memory Palette. För att skilja papperna lite åt har jag satt kraftpapper som ram mellan dem. Och tagsen som båda har små texter fick vara rubrik.

Teamets tolkning

Anette
Dessa två ljuvliga korten var jag bara tvungen att använda i en layout!
Elise har på sig hennes mammas, Malin, kläder som hon hade när hon var i samma ålder. 

Jag har använt Majas designs; "Monochromes - Shades of café" på de enfärgade papperna. Det mönstrade kommer från Simple Stories; Simple vintage cottage fields". Bokstäverna, Finaste Elise, är från American crafts thickers och en del av dekorationerna är fäven rån Simple Stories.
- En härlig skiss att tolka! Jag hoppas att många av er tolkar Cizas fina skiss!

Många går på semester nu och till er önskar jag att ni får många mysiga dagar!

Annelie
Odlar man smultron hos farmor och farfar måste man vattna dem, lite av sig själv och omgivningen.:) Detta är en fri tolkning, men jag hoppas att det syns att jag utgått efter Cizas fina skiss. Jag hade inte två passande foton för skissen, så jag använde vattenkannan som foto nummer två. Jag började med att kladda med Dina Wakleys akrylfärg och sedan stänkt med gloss spray. Papper och dekorationer är från Paige Evans "Wonder", en helt ljuvligt serie. Pyssla på!

Carina
Den här gången är det onormalt mycket färg på papperna för att vara mig. Rätt kul det också. Jag tycker att jag har följt skissen rätt bra förutom att det blev ett foto ist för två. Fotot har många år på nacken och är på dottern med kompisar. De ringde mig och behövde sällskap till "macken" för om man kom tillsammans med en vuxen så blev man bjuden på en mjukglass. Det kunde man ju inte missa en varm sommardag :)

Annzo
Jag tycker det är roligt med skisser där man kan använda fler foton så den här skissen passade mig perfekt. Jag använder nästan alltid vit cardstock till mina LO och den här gången duttade jag på lite färg med en plastpåse på min bakgrund. Dom färgglada pappren kommer ifrån Simple Stories serie Little Princess. Det är min systerdotter på bilderna, hon hjälper sin mamma att plantera blommor eftersom hon inte kan göra det själv för hon har skadat sin arm. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 19/7 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: