tisdag 8 juni 2021

#331

Då är det min tur igen. Vi har, i af i Edsbyn, kommit fram till skolavslutningsveckan och värmen verkar ha kommit för att stanna. Jag önskar alla barn och ungdomar ett underbart sommarlov och att de får komma tillbaka i höst till lite mera normala, innan corona, förhållanden. Hoppas att ni där ute har tid för lite pyssel inne även om det är mycket att göra ute just nu. Längtar till att få se era tolkningar.

Min skiss

Min tolkning

Jag valde ett foto som har nästan precis ett år på nacken. Sonen tog studenten och han och lillasyster strålade ikapp med det underbara vädret i Söderhamn denna dag.
Vit CS som botten och på den målade jag med mist och pensel. Tanken med min skiss är att använda färg på bakgrunden. Tyvärr blev det inte lika bra i verkligheten som i huvudet ;) Det blev även lite stänk av misten innan jag tog flera lager med papper under fotot. 
Misten gjorde mitt CS buckligt och det blev inte bättre när det hade torkat, därför blev det också svårt att få ett rakt foto av layouten.

Teamets tolkningar

Annelie
Premiär att gunga för vårt minsta lilla barnbarn, han var helnöjd. En möjligheternas skiss! Bakgrunden är en fil från "Cut to you" som jag "klätt" med carstock och en liten restbit som jag hade kvar. Stjärnorna är en ministans. Jag är lite besatt av stjärnor, har det ofta på mina lo, liksom i hemmet.:)

Anette
Här kommer en helt ljuvlig bild av Elise. En liten "loppa" som förgyller vår vardag året om ❤ ❤ ❤
Det är Carinas fina skiss denna vecka och det ska bli roligt att se hur era tolkningar kommer att bli. Jag har följt den ganska noga men har svängt på kortet.

Jag har använt papper från Kaisercraft "Peachy Collection" som är så läckra. Blomman nere till höger har jag klippt från ett av deras papper. De gula "dotsen" följer upp den gula tröjan som kaninen har på hennes tröja och de kommer från Simple Stories. Texten; "Finaste barnbarnet" är alfabet dies från Quickutz som heter "Rollerskate". Andra dekorationer kommer från Bonnies & Blooms också från Simple Stories och sist men inte minst trädekorationer 😆

Annzo
Den här veckan blir den en lite friare tolkning ifrån mig. Jag har bla använt ett stående kort istället för liggande. När man fotar med mobilen blir ju dom flesta bilderna stående. Jag började med att färga in min bakgrund med distreser och stämplar i olika färger. Pappren som jag har använt kommer ifrån Simple Stories och serien heter Little Princess. Jag tycker att pappren passar till stora prinsessor också. 

Ciza

I och med denna värme som kommit iallafall i östergötland, tyckte jag att det passade perfekt med ett sommarkort med Maja Designs senaste paperpad Tropical Garden. Jag är, som alltid, så otroligt nöjd med deras serie. För att oompfa till det har jag använt kraftpapper bakom samt chalkat kanterna med Distress Inks Vintage Photo och Walnut Stain. Kommer nog aldrig att tröttna på dem som chalkar.
Hakuna Matata är en stämpel av Altenews set Carpe Diem och är stämplad med VersaFine. Enamel-pluttarna är från Bella BLVD och heter Festive Mix.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 14/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: