tisdag 18 maj 2021

#328

- Nu är det äntligen tid igen för mig att komma med en ny skiss till er ❤ Jag hoppas att min skiss ska inspirerar er till att ni skapar efter den. Vänd på den, ändra lite och gör den efter dina ideér. Ser verkligen framemot att se hur ni har inspirerats ❤ ❤ ❤
- Happy scraping!

Min skiss


Min tolkning

Jag har återigen använt mig av Maja Designs papper; "Vintage Romance Love Story". De är ju bara så fina.
Istället för en pil har jag två pilar på det mönstrade pappret för att tydliggöra "30". Rosorna längst ner har jag klippt ut från ett av papperna - Jag tycker det blir fint... men otroligt "pilligt".

På min LO är det foto från när mitt yngsta barn blev 30 år i januari. ..Oj, så gammal jag kände mig nu 😂Tyvärr, fanns det ingen möjlighet för någon tillställning. Vi fick helt enkelt göra den så bra som möjlig och det blev såklart en trevlig dag för henne - "Festen" väntar vi med till juli - Om nu det går 😎

Teamets tolkning

Annelie
Får jag presentera påskharen Albert. Vad gör man inte för barnbarnen.:) Här längtade äldsta barnbarnet väldigt efter Albert, han öppnade dörren och sträckte ut sina små armar. Undrar vad han säger den dagen har får veta att det är mormor som är den återkommande Albert. Han säger varje år att Albert är jättebra på att skutta, så lite stolt är jag allt.:) Dessa papper är från Doodlebugs "Bunnyville". Alfabetet är ett riktigt gammalt från Cuttlebug.

Ciza

Jag ville jättegärna göra en layout med våra fina killar, så det fick det bli med denna roliga skiss. :)
Papper från Mintay by Karolas serie Precious Moment, kraftpapper och svart cardstock. Fotona har jag ändrat till sepia i appen PS Express (iPhone). 
Halvcirkeln har jag kladdat dit med själva röret i sprayflaskan till Nuvo Spray och sen en liten pensel. Rubriken är i silver och alfabetet (stickers) heter Sunshine. :)

Carina
En fri tolkning av skissen. Man ser ändå vilken skiss jag har tolkat även om några saker saknas. Under pappret har jag smoshat med mist i en röd och grön färg. Det får väl vara min tolkning av "bågen" på skissen tänker jag :) Gamla foton som inte blivit scrapade förut. Jag hade några till från samma dag så eventuellt blir det en dubbel, alltså en till LO baserat på samma skiss men kanske spegelvänd :)

Annzo
Jag älskar verkligen våren. När jag hittar årets första vitsippa känns det som om jag har hittat bästa skatten. Varje år tar jag massor med bilder på alla vårblommor man kan tänka sig. Just dom här bilderna är tagna på ett fantastiskt ställe att besöka på våren. Blev en ganska enkel tolkning ifrån mig ska bli kul att se vad Ni hittar på.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 24/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: