tisdag 4 maj 2021

#326

Då är det min, Carinas,  tur igen. Det står 4 maj i almanackan men det känns inte ens som vår ute.
Smygtittade framåt i "klartappen" och förhoppningsvis bjuder Kritishimmelsfärdshelgen på lite mera värme och kanske lite sol. Håll tummarna!
Det var länge sen jag gjorde skissen och kommer, som tur är, inte ihåg vad jag hade för tankar då. Papper blev det när jag skulle tolka skissen. Det ska bli spännande att se hur ni där ute tänker och får ihop det. Lycka till vid pysselbordet!

Min skiss

Min tolkning
Jag har gjort min tolkning i svart och vitt. Fotona är dock i färg. Jag rev pappersremsorna, som kommer ur ett block från Pebbles, för att få lite mera liv i dem. Satte fast dem med endast en tejpremsa då jag var ute efter ett lite fladddrigt intryck. Under fotona, som jag satte på andra ledden än vad skissen säger, har jag använt vellum som fotomatta.
Foton på en av våra fyrbenta familjemedlemmar. Han älskar att stå på altanen vid stugan och titta utöver. Är det finväder så finns det alltid några skidåkare att spana på i spåret nedanför. Utsikten är underbar.


Teamets tolkning

Annelie

Det blev tre foton här istället, var tvungen att ha med det lilla när morfar satsar allt i matchen och dyker ner i gräset.:) Jag har använt papper från Bella BLVD:s "soccer". Detta är bilder från i mars, så  våren kom av sig , ganska snabbt.

Anette
Den här reaktionen förväntade jag mig inte när Elise skulle smaka glass för första gången 😂😂😂
Jag tror att det var kylan som gav henne denna grimas när hon skulle smaka på den.
Vi får hoppas att hon ändrar sig nu när sommaren och värmen, som förhoppningsvis, ska komma....

Ta nu tillfället i akt och skapa efter Carinas fina skiss Den är så inspirerande
Det gröna och rosa pappret kommer från Echo Park "Salutations" som även har enfärgade papper till den serien. Pappret längst ner är en "spill" bit från "någonstans".
De fem glassarna är klippta från ett av Pink paislee papper - och det är ett mycket gammalt papper precis som det smala pappret under den sista rektangeln med små glasstrutar på - Ingen aning vem som har tillverkat det. Ibland är det bra att spara 😀
Översta pappret med gröna hjärta kommer från Lawn Fawn. 
De gröna bokstäverna är från American crafts thickers. Förövrigt har jag som vanligt härliga dekorationer och stickningar runt mina papper

Ciza

Vi "firade" 1:a maj med att gå ut i trädgården med killarna. Det var Simbas allra första tur ute hos oss. Han var (som alltid) skuttig och nyfiken. Selen var bara jobbig när han inte fick gå in i grannarnas trädgård och selen tog emot. Sen råkade en av grannarnas kompisar skrämma honom. Han rusade in med väldig fart med mig efter. Sen var jag och maken bara ute med Findus, som är betydligt mer Ferdinandaktig. :) Simba bryr sig inte lika mycket om att han har sele, men Findus tycker hans är irriterande fortfarande. 
Tre olika gröna washitejper ska symbolisera grönska, vår och gräs. Rubriken är stämplad med Uppercase Alphabet från CraftEmotions och är stämplade med två gröna nyanser Leaf Green och Fern Green från WendyVecchi/Ranger. Skuggan på bokstäverna har jag gjort med en brun/sepia unipen och highlightsen är gjorda med en Poscapenna.

Annzo
Den här veckan har jag gjort ett grattiskort till någon som gillar att sylta och safta. Jag började med att chalka in alla kanter, det var jättelänge sedan jag gjorde det. Pappren kommer ifrån Lemon Craft och textdiesen ifrån Rox stamps. Några bling sen var det klart. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 10/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: