tisdag 20 april 2021

#324

Godmorgon godmorron godmorron. Här är Ciza i ottan.
Eller så är inlägget schemalagt. :D

Oavsett så är det min skissvecka (redan?) Så jag tänkte idag bjuda på en skiss som är ganska enkel i sin utformning, men man kan ändå variera den en del.

Min skiss

 
Min tolkning

Jag hittade det yttre mönsterpappret och kände att DET vill jag använda nu på våren. Sen fick jag välja lite "löst" vilka andra papper. Satte samma vita cardstock som fotomatta. Visar er även hur jag gjorde min insida. Genom att täcka och göra lite stor kvadrat på utsidan kan man skriva hur mycket man vill på insidan utan att det syns. Och istället för foto satte jag en söt nalle jag färglagd samt en kram-die med tre lager. :)

Nu hoppas jag ni får massvis med härlig inspiration av teamet och gärna visar oss.  Vi har ju det fantastiska priset från Rozzanscrap som teamet är så avundsjuka på. :) Så skapa, njut och länka till oss.

Teamets tolkning

Anette

Så här tolkade jag Cizas härliga skiss. När jag såg den tyckte jag att den såg ut som ett hus och det passade verkligen mig:
Kortet är från när Elise skulle på sitt första tandläkarbesök - Hon skulle visa sina tänderna eftersom hon hade trillat på ett bord och slagit dem. Kortet är från väntrummet 
👈

Jag använnt mig av Maja Designs papper; "Vintage romance". Den "vågiga kanten" är tryckt med en av fiskars punchar. 

Annelie
Ännu en härlig skiss att tolka. Denna gång använde jag mig av Echo Parks " Imagine that" och cardstock. Ibland är det befriande att bara ta fram ett kit och använda papper och dekorationer från det, då slipper hjärnan jobba, det är bara att att skapa.  

Carina
Cizas skiss tycker jag passar bäst till ett kort, eller så var det för att jag inte hittade något bra foto som det blev ett kort ;) Jag har iaf använt stämplar som jag köpt ganska nyligen på Gummiapans utförsäljning. Halva priset på utgående stämplar. Utgående? Stämplar kan väl aldrig bli gamla... men det är ju tur för oss som shopar att butikerna behöver byta ut sitt sortiment då och då. 
Papperna är från en "baby" block med naturtema från Pebbles som passade jättebra till min apa.
Fotot tagit ute kl 19!! Är det våren som kommit för att stanna tro?

Annzo
Det här var en riktigt klurig skiss tycker jag. Ska bli spännande att se vad Ni hittar på. Jag har färgat in min bakgrund med distresser som jag har stänkt. Dekorerade med några hjärtan. Ett gammalt foto från 2003. Många lo med födelsedagar blir det. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 26/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: