tisdag 16 mars 2021

#319

Då var det efter en lång vecka äntligen dags för en ny skiss här hos oss och idag är det jag, Ciza, som utmanar er igen. Tjohooooo...jag hör glädjen ute i alla stugor och scraphörn. :D
Vi har kommit in i halva mars och jag hoppas att vi snart får tillbaka sol och värme. 
Men det viktigaste är att ni mår så bra ni kan därute.
 
Min skiss
Ja vad ska jag säga? Jag måste lära mig att göra mindre komplicerade skisser. Jag målar in mig i ett hörn känns det som. :) Men jag hoppas att ni vill göra ett försök ändå. Man måste inte följa slaviskt. Det räcker att man ser att man inspirerats från skissen. Så jag hoppas ni vågar och vill. Skickar man in en tolkning så har man ju chans att vinna ett pris hos oss och vinna är alltid kul. :)

Min tolkning

Jag insåg väl ganska snabbt att det var ju ingen lätt skiss jag gjort denna gång heller.  Men jag har försökt. Dessutom utmaningen att försöka göra det lite manligt men ändå roligt. Mönsterpapperna är från ett och samma paperpad Metal Textures från The Essential Craft Papers. Motivet är MFT Stamps och är färglagt med Copics. Grattis och 71 är heatembossade med mitt favvopulver One hundred & One från WOW! 

Jag hoppas få massvis med tolkningar i veckan och jag ska göra mitt bästa för att besöka er och lämna en liten kommentar. :)

Ha en kreativ vecka där ute. 

Teamets tolkningar

Annelie
Dokumeterar Ni det tråkiga? Jag tänker att det tillhör livet. Det mönstrade pappret är från Bella BLVD:s "Game time", EKG-remsan är en dies, ambulansen en cuttingfile jag köpt på Etsy och hjärtstämpeln är från Gummiapan. Jag har börjat riva papper igen, det var några år sedan det var superpopulärt, trender komma och gå, som man säger.

Anette
Cizas skissutmaning tilltalade mig perfekt. Det är roligt att ha med journaling och jag valde att ha min "dold". Kortet är en underbar bild på Elise när hon sover i sin klänning som hon fick i julklapp.
- 11 månader....Var tog tiden vägen 👀

Dessa färger tycker jag är så fina ihop, lite gammaldags. De mönstrade papperna kommer från Prima Marketing; "Pumpking & Spice collection och det enfärgade "rosa" kommer från Maja Design. En del av hjärtan har 3-kuddar bakom. Jag tycker att det blir mer djup i min LO med dessa.
Ska bli spännande att se era tolkningar 😊

Annzo
Den här skissen blev jag mest inspirerad av alla hjärtan. Visst är det härligt att man kan bli inspirerade av så olika saker. Jag tog fram ett foto från förra året i mars när min systerdotter fyllde 9 år. Då kunde man ha ljus på tårtan och blåsa ut. Tänk hur det har blivit, om man skulle blåsa ut ljusen nu i Corona-tider skulle det nog inte vara så bra. 

Carina
Tidigare i veckan färglade jag denna stämpel och för första gången använde jag distress ink och pensel. Kul! Därför ville jag använda den på ett kort och då passade veckans skiss. Eftersom det är ett kort har jag hoppat över journalingen på skissen men i övrigt har jag följt den ganska väl tycker jag.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 22/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: