tisdag 7 juli 2020

#294

Halloj!

Vips blev det juli och min semester har precis börjat. Åh vad jag har längtat efter att få semester.
Visserligen kommer den att bli lite annorlunda i år eftersom vi måste stanna i Sverige. Vi brukar
alltid åka utomlands när vi har semester men jag ser fram emot att få utforska Sverige för en gångs skull. Något mer som jag ser fram emot är att få lite extra tid vid pysselbordet. Några regniga dagar
vore bra. Eller vad säger Ni? Hoppas att Ni blir riktigt inspirerade av min sista skiss för terminen.
/Annzo

Min skiss


Min tolkning

Så här mitt i sommaren fick jag lust att göra en riktigt höstig layout. För ovanlighetens skull har jag inte använt ett vitt papper som bakgrund. Fotot är taget på Liseberg hösten 2018. Visst känns det konstigt att både Liseberg och Gröna Lund har stängt hela sommaren.

Teamets tolkningar

Jenny
Jag har gjort ett vintrigt kort av veckans skiss, så här mitt i sommaren. Frost går alltid hem, och det känns naturligt att använda MajaDesigns vinterpapper. Om ni inte sett den otroligt söta filmen om Elsa och Anna, så gör det! Disneys underbara filmer passar alla åldrar.

Annelie
Plötsligt händer det, jag gör ett kort. Det mönstrade pappret är från Fabrika Decorus Cool teens, stämpeln kommer från Art Impressions. Siffrorna och tagen är dies från Sizzix. Spännande att se vad ni hittar på med skissen. 

Ciza

För någon månad sedan hittade jag en skokartong med en massa foton som mamma tagit ut ur ett album. Jag tror hon skulle sätta in dem snyggare i ett nytt album, men det blev aldrig av. Skokartongen fick jag med mig hem när vi rensade efter att mamma gått bort och jag hade glömt bort den här hemma. Men en dag gick jag igenom alla foton och sorterade ut de jag på något sätt vill skapa med och detta är ett av dem. Det är ett foto på min morfar på mitten av 60-talet, kanske t o m lite tidigare, typ -62,-63. Mamma har berättat att de semestrade med denna folkabuss. Åkte upp till Norrland och tältade och använde bussen. Mer vet jag tyvärr inte. Men en layout med papper från pappersserien Harmony av Mintay Papers. Mörkt kraftpapper, gamla fjärilar som någon stansat ut till mig för längesedan.

Carina
Det är sällan jag använder svart CS på mina layouter men till det här fotot blev det bäst tycker jag. Jag kladdade med vit gesso för att lyfta fram papper och foto. Jag valde att minimera elementen från skissen och tog bara det som var runt fotot. Man ser att jag följt skissen även om jag inte har med allt ifrån den. Härligt foto på dottern och hunden. Jag har inget exakt datum men gissar att det är från 2013 el 2014.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 13/7 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: