tisdag 23 juni 2020

#292

Jag hoppas ni alla har haft en bra midsommarhelg. Tiden går så väldigt fort tycker jag, alldeles nyss var det påsk. Hoppas ni stannar upp ibland och faktiskt lever i nuet, jag tror vi behöver det. Det är så lätt att planera framåt, eller tänka på det som har varit, men mycket svårare att njuta av vad som händer här och nu.
Jag gör det när jag scrappar. Jag hoppas ni hittar inspiration i min skiss och vill vara med och tolka den.

Min skiss



Min tolkning

Ett kort att skicka till någon istället för att skicka ett sms. Det är alltid roligt att få något annat i brevlådan än räkningar och reklam. Papper tror jag är Mintay by Karola Witczak. 

Teamets tolkningar
Annelie
Vad är mer aktuellt än covid-19, det skulle vara att det är semestertider, så klart. Här ses sonen jobba hemifrån. De har en son som är 5 mån, han har njutit av att jobba hemifrån, då han kunde vara mer med lilla familjen, tur att någon kan se detta elände lite positivt. Pappren är från Photoplays "Living in quarantine life". Har ni tänkt dokumentera denna märkliga tiden på något vis? 

Annzo

Den här skissen passade bäst till ett kort tycker jag. Tog fram mina fina papper ifrån Maja Design och några passande dies. Stämpeln kommer ifrån gummiapan. En liten sommarhälsning som kan 
glädja någon.

Ciza

Denna härliga skiss passade perfekt för mig för att visa er ett exempel på min Bullet Journal. Detta är min kalender som är en tom, tjock anteckningsbok. Förutom att rita upp min kommande vecka har jag div listor, t ex vårt skisschema, inköpslistor, planeringar, m m. Det finns inga regler för en Bullet Journal. Det viktiga är att det inte ska ta en massa tid. Man får dekorera hur litet eller mycket man vill (eller inte alls) Detta är första gången jag använt mönsterpapper. Jag försöker att använda så platta och tunna dekorationer som möjligt för att kalendern inte ska bli för tjock och stå ut som en tårtbit. Här har jag t o m använt spillbitar. De har jag sparade i en plastlåda som är förslutningsbar och lite större än 12*12".


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 29/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: