tisdag 9 juni 2020

#290

Tror ni att sommaren har kommit nu? Ja det känns i alla fall som att den är på god väg, även här i Hälsingland. Det blir nog en sommar som inte kommer att vara någon annan sommar lik. Vi har redan fått vara med på en student som inte såg ut som tidigare studenter vi minns. Känner ändå att det viktigaste var att våra barn fick ta studenten när de skulle. Att sen firandet blev lite mera lågmält än tidigare, ja det får vi stå ut med :)
Hoppas ni får tid att pyssla med min, Carinas, skiss när ni har klarat av studenter och skolavslutningar.

Min skiss


Min tolkning
Vit CS med rosa stänk som jag tycker passade med blomman. Mitt älskade Paradisäppelträd som jag tyvärr tror är på väg att lämna mig. Det randiga pappret från Bo Bonny fick vara ränderna på skissen. Blommor istället för tags, enameldots och några svarta foamhjärtan fick bli mina dekorationer. 

Teamets tolkningar

Annelie
Bilderna är på vårt yngsta barnbarns första bad, det var inte så jättepopulärt. Pappret är från Doodlebugs "Anchors aweigh". Tabsen har jag gjort med hjälp av envelop punch boarden, det är så praktiskt så får man dem i den storleken man vill. bokstäverna är dies från Gummiapan. Det ska bli så spännande att se vad ni gör med Carinas skiss. 

Jenny
En enkel LO utan krusiduller blev det den här veckan. Bilderna är från vår Cypern-resa för 5 år sedan. Jag tror inte att vi nånsin får en bättre, eller varmare semester. Det var nästan 40 grader i skuggan vissa dar, och då var det vattnet som gällde. Fotona på layouten är från en något svalare dag, när vi tog bussen in till Paralimni och bla tittade på Agios Georgios Church. 

Annzo

Den här skissen var enkel och fin tyckte jag. Enkla skisser ger lite mer utrymme till egen tolkning vilket kan vara bra ibland. Jag valde att lägga till en ram runt om. Jag har färgat in min bakgrund med distresser och stänk. Dom färgglada pappren kommer ifrån Echo Park. Tänk snart är sommaren här och vi kan vara på stranden igen. 

Ciza

Jag blev sugen på att utmana mig själv med dessa mönsterpapper. De två minibilderna är från framsidan av blocket. För att det inte skulle bli så platt har jag både använt kraftpapper som fotomatta och 3D-kuddar. Eftersom kortet inte är dedikerat till något specifikt har jag valt att inte sätta någon text än. Flärparna är också från framsidan av blocket. :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 15/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: