tisdag 5 maj 2020

#285

Oj vad tiden springer iväg. Det är redan dags för maj´s första skiss. Den här gången har jag ritat en skiss som, i alla fall för mig, även funkade till kort även om jag hade en layout i tankarna när jag ritade. Vad hittar du på?

Min skiss

Min tolkning

När jag satte mig vid mitt bord så hade jag precis sett en video där någon visade vad roligt man kan ha med färgpulver typ Brusho. Jag letade fram mina i lådan och började leka. Strösslade pulver i olika färger i kanten och sen sprayade jag med vatten så att färgen spred sig in på kortet. När det hade torkat gjorde jag en egen stencil med hjälp av en die och tog svart färg och fixa halvcirkel på skissen. Stämplade och färglade fjärilen som jag sen figurklippte och satte på distanskuddar, lika gjorde jag med texten. Den här gången följde jag inte skissen slavisk men tycker att jag fick med allt ändå.

Teamets tolkningar

Annelie
Bästa väntan, detta är dagen innan prinsen tittade ut. Här är tanken en tegelvägg med klotter. Stämplen med "Ready to pop" är specialbeställd och vi har använt den på flickornas babyshower till popcornsboxar. Lila är ingen färg jag brukar använda, så det var skoj med något "nytt".Stjärnpappret är från ett halloweenkit, Doodelbugs "BooVille".  Vad hittar ni på?

Jenny

Denna veckan blev det en lite friare tolkning från mig. Cirkeln finns där, och pappret till vänster, men så blev det lite blommor och halvpärlor som extra dekoration. Ett romantiskt födelsedagskort till en 70-åring som gillar blommor. 

Ciza

När jag såg denna skiss visste jag att jag ville göra en LO och jag visste direkt vilket foto jag skulle använda.
Jag gjorde en LO på en scrapträff i februari i år. Jag blev supernöjd med den, och ägaren till finfina katten Mao tyckte mycket om den. Så han fick den av mig. Men jag ville ha en LO själv med detta superfina foto som ägaren tog. Jag har använt samma saker som till den första LO'n.
Mönsterpapper från Mintay by Karola Witczak - Old Manor. Blommor från Prima Marketing. Sepiafärgningen av fotot har jag fixat i Photoshop Express i mobilen. Vill man se första LO'n jag gjorde hittar man den här.

Annzo

Den här skissen passar jättebra till en LO tycker jag. Ibland är det skönt med en skiss där det inte behövs så mycket papper. Den här skissen passar perfekt om man bara har lite papper att arbeta med. Jag färgade in min bakgrund med hjälp av sen stencil. Till datumet har jag använt en datumstämpel. Ni glömmer väl inte att sätta datum på Era Lo så lätt att glömma bort tycker jag. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 11/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: