tisdag 21 januari 2020

#270

God fortsättning på 2020! Hoppas vi alla får ett riktigt pyssligt år. Jag, Annelie, börjar året med att förvåna mig själv.:) Denna skiss ritade jag med tanke på att jag ville göra ett kort, jag som nästan uteslutande gör lo:s. Jag hoppas på riktigt många tolkningar då jag är supernyfiken på hur just DU tolkar denna skiss.

Min skiss



Min tolkning

Det blev ett grattiskort med den härliga strutsen från Katzelkraft. Strutsen är målad med distresser. Jag lade glossy på ögonen, så de blev lite mer levande. Grattis är en dies från Gummiapan. Ett snabbt och lätt fixat kort.

Teamets tolkningar

Annzo

Den här skissen var jätterolig att tolka, jag valde att hoppa över rubriken och kompletterar med det när jag vet vem som ska få det. Dom söta pappren kommer ifrån Kias Butik som även brukar sponsra oss med fina priser. 

Ciza

Till denna härliga skiss ville jag göra ett kort och då passade det utmärkt till en vän som vi firade i lördags. Jag ville försöka att inte följa skissen slaviskt.
Mönsterpapper från Carta Bellas paperpad Spring Market 6*6". Åsa är utstansat från alfabetet Alphabet lettering från CraftEmotions. Detta är det större alfabetet. 40 är så gammalt är jag inte kommer ihåg vad det heter. Highligtsen på bokstäverna är gjorda med Sharpie Poster Paint pen.


Carina
Tänkte direkt att det här måste bli ett kort. Stämplade tre cupcake på ett vitt papper. Färglade med promarkers och satte ett mönstrat papper nedtill. Stämplade sen texten direkt på kortstommen.
Klart :)


Jenny

För mig var det självklart att denna skissen skulle bli ett kort. Studentmössorna är från ett Maja Design-papper, sen har jag bara använt olika cardstock och stämpel. Enkelt och snabbgjort kort som man kan massproducera till tex en studentfest. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 27/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: