tisdag 7 januari 2020

#268

Hej och välkomna till ett nytt år med oss på Veckans Skiss. Hoppas att Ni är många som vill hänga med och tolka våra skisser, både gamla trogna tolkare och nya så klart. Jag har fått äran att rita
årets första skiss.

Min skiss



Min tolkning

Nu kanske Ni undrar hur jag tänkte när jag ritade den här lite galna skissen men anledningen är att jag har köpt mig en ny dies, en med trekanter och då tänkte jag att det var kul om den kom till användning,. Jag tycker själv att den var ganska kul att tolka hoppas att Ni också gör det.

Teamets tolkningar
Annelie

Här fick min hjärna jobba.:) Ibland fungerar det inte, men jag känner mig nöjd med att få ihopa något. Inte ens fotograferingen av lo:n blev bra.:)Pappret är från Bo Bunnys "Woodland winter". Stencilen är från ALL & Create. Jag är så otroligt nyfiken på hur ni tolkar denna skissen.

Ciza

Denna gång fick jag tänka till en stund innan jag kom på att jag ville försöka med granar som var ganska trekantiga istället för just trekanter. :) Jag måste ju utmana mig själv. :D
Så ett set med granar i två olika storlekar (vet ej märke) som färgades in med Alternewdynorna Parrot, Olive och Moss. Jag har medvetet stämplat granarna precis efter skissen.
För att få lite mer liv i bilden har jag klippt ut den med en mönstersax. Det är inte ofta de används längre, men borde få komma fram mer. Jag har stänkt två olika vita färger för att det skulle hända lite mer. Nu är vår gran en plastgran men ville ändå få till vinterfeeling. De två sprayerna jag skvätt med är Heidi Swapps Color Shine White och Lindy's Glitz Spriz Pearlescents. Heidis blev mer vit så den rekommenderar jag för snö. :)
Rubriken är Foam Stickers som jag färgat in med samma gröna dynor m h a en liten borste för att få gradering på bokstäverna. Och för de som inte vet vad CAS står för, så är det Clean And Simple.
De rättvända granarna har fått små vita "kulor" i form av Nuvo Crystal Drops. En liten sticker under rubriken och till sist liiiiite journaling under fotot. :)


Jenny 
Då jag inte har nån snygg trekants-die, använde jag cirklar istället :) Pappret tror jag är BoBunny, texten är foambokstäver från Panduro. En rolig skiss, som jag håller ren från dekorationer. Tror 2020 ska bli ett "Clean and Simple" - år :) 

Carina
Min tolkning blev ett kort. Jag valde bort trekanterna och tog en skärfil med hjärtan istället. Jag fyllde några hjärtan med mönsterpapper och sen stansade jag ut Lovely i vitt och satte mitt på. Ute i god tid med ett hjärtligt kort :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 13/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: