tisdag 12 november 2019

#262

Hej alla härliga där ute i landet (och ev utomlands). Jag hoppas ni har det jättebra och att vårt vackra land bjudit på en underbar och färgsprakande höst. Det är inte det jag ska bjuda på idag i min tolkning. Men först tolkningen.

Man kan ju tycka att den inte är så jätteannorlunda mot den förra skissen jag hade i början på oktober. Så utmaningen för mig var då att försöka tolka den på ett sätt så att den skulle bli annorlunda mot min förra tolkning.

Och så vet ni ju att man inte måste tolka exakt efter skissen. Det är lättare sagt än gjort och jag tolkar oftast själv ganska snarlikt. Någor jag behöver träna på.

Nåväl. Jag hoppas ni inte tycker den är för svår eller tråkig. Jag ser jättemycket fram emot att se era tolkningar. :) Och titta på teamets underbara och olika tolkningar! :) Vilket gäng! <3

Min skiss




Min tolkning

Ifall att ni inte märkt det har jag snöat in fullkomligt på marint tema i år. Det är inte första gången det hänt och när det finns så mycket gulligt kan jag inte låta bli. Jag älskar dessutom vatten.
Mönsterpapper /både bakgrund och det bakom hajarna)  från Studio Lights Ocean View (samma som spabadsLO'n förra veckan). Jag ritade till några extra linjer med en glitterpenna.
Hajarna är från MFT Stamps och Lawn Fawn och är målade med Copics. Texten längst ner i nätet är stämplat med en mörkblå dyna. Lite halvpärlor på det i olika nyanser av blått och grått. Och så lite röd stickles på tänderna och munnen. :)


Teamets tolkningar

Annelie

Här har jag vänt på skissen så att den skulle passa mina foton. Jag har använt mig av en stencil med hexagoner som jag färgat med stämpeldynor från Lawn Fawn, distresser och VersaFine Clair. Har jag sagt att jag gillar hexagoner.:)Här springer älskade dottern med vänner och kollegor.

Mahlin78
Efter en hel massa klurande landade jag i en något friare tolkning av skissen. Till exempel har jag skalat bort ränderna som syns tydligt på skissen. Jag har istället valt att satsa på övriga element som finns och jobbat med 5 olika färger av Distress Ink och en stencil. 
Fotot är taget en morgon i slutet av november 2018 på väg till jobbet. Att gå några minuter tidigare dagar som dessa är något jag alltid försöker göra, just för att hinna njuta av och dokumentera det vackra jag ser. Det gör det lättare att orka med den mörka årstiden tycker jag.


Jenny

Det här med färg och skiss är lite trixigt tycker jag. Jag gjorde ett julkort där jag använt stämplar från Lazerdesign. Ränderna är mina snöiga kullar, och himlen fick bli rosa för att passa färgschemat. Hade gjort ett liknande kort först, sen lämnade jag färg framme, och katten obevakad, vilket resulterade i ett fint lila tassavtryck mitt över renarna. Det är väldigt mysigt med katten som sällskap, men ibland är han lite väl nyfiken :) 

Annzo

Största utmaningen den här veckan var att få till rätt färger så jag fegade lite och gjorde ett kort. Den rosa enamel dotsen kanske inte passar så jättebra till mitt kort egentligen men är det en färgutmaning så är det. Ränderna i bakgrunden hoppade jag över fick bli lite rutor och annat istället. Ännu ett grattiskort till samlingen. 

Carina
Jag har gjort en layout i storleken 8x8". Ränderna på skissen blev penslade färger. Det blev en lite friare tolkning från mig den här gången. Fotot, som är på dottern och en kompis dotter när de var med på scrapträff i augusti, blev lite stort så därför blev det bara ett foto idag. Jag hoppas att Nina ska fastna för den här hobbyn så att vi kan fortsätta pyssla tillsammans. Vi är inte riktigt där ännu ;)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 18/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: