tisdag 29 oktober 2019

#260

Min andra skiss här som inspiratör, clean and simple som min förra. Nästa termin ska jag utmana mig själv och skapa lite kluriga skisser.:) Nu har vi kommit till slutet av oktober och hur härligt är det inte att få krypa in i pysselvrån och skapa? En av mina bättre investeringar är en dagljuslampa på skrivbordet, den är underbar nu när kvällarna är långa och mörka, man ser färgerna perfekt.
 Åhhh, nu är jag så spänd på vad ni skapar efter min skiss. Lycka till! Annelie

Min Skiss


Min tolkning

Här är en påminnelse, sommaren kommer igen.:) Pappret med fiskar och stickersen med "swim" kommer från Echo Parks, I Love Summer. Fiskarna är stämplar från Snellen Crafts som jag målat med distresser. Alfabetet är Quickuts Abigail. De turkosa prickarna är enamel dots.
Fiskarna passar så bra till fotot, då vårt barnbarn är som en fisk i vattnet.

Teamets tolkningar

Ciza

Till denna härliga skiss blev det ett djungeltema där fläckarna på skissen fick bli monsterablad i grönt och VersaMark (vattendyna säger jag).
Stommen är kraftpapper. Motivet är från Mama Elephant där jag målat med Copics för att vi så vibranta färger som möjligt.
Ett litet tips är att prova på ett litet kraftpapper när man ska stämpla med andra färger än svart (VersaFine eller StaZon) då det kan vara att dynan inte ger så krispigt tryck som just VF eller StazOn. Jag tyckte mitt blev lite för kladdigt för vad jag hade önskat, men jag ville ha grön. Så tänk på att gärna testa innan om ni är osäkra.


Annzo

Den här veckan blev det en lite friare tolkning ifrån mig men jag tycker ändå att man kan se att jag utgått ifrån skissen. Jag har stämplat med lite olika stämplar på min bakgrund. Färgerna som jag använt matchar med mina papper. Fotot är ifrån vår resa till Kroatien i somras. Längtar efter sommar och sol. 

Jenny 

Här har jag gått lös med distresser och lite stämplar. Foto från vår fantastiska familjeresa till Cypern när pappa fyllde 70 år. Detta firade han och mamma bla med parasailing, dvs flyga fallskärm efter båt. Jag har streckat runt de vita elementen, för att markera dem lite extra. 

Carina

Jag hade en plan på en layout men livet kom emellan och tiden räckte inte riktigt till. Gillade skissen så jag kommer nog att göra en layout senare. Här blev det ett CAS kort där jag tjuvlånade dotterns "blåspennor" och gjorde färgsplasharna. Skrev ut texten på skrivaren och stansade ut med en die. Vit kortstomme med ett lila papper och sen det vita kortet överst.

Mahlin78

Idag har jag gjort ett kort utan mottagare, att ha ett par färdiga kort att ta till när tiden tryter är aldrig fel. Tolkningen blev ganska rakt av, främst vad det gäller placeringen av rektanglarna. I övrigt har jag valt att placera ut lite olika element för att få en bättre enhet på just detta kort.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 4/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: