tisdag 8 oktober 2019

#257

Så var det åter dags för en skiss med tillhörande färgkarta. Alla färger ska vara med, samt att det är OK med svart, vitt och ev hudfärg, men inga andra färger.

Den här gången är det jag, Mahlin78, som är skissmakaren. Som vanligt är jag väldigt sugen på att se vilka tolkningar som skapas och hur ni tar er an en av mina favoritformer - hexagonen.

Min Skiss

Min tolkning

Jag har själva valt att tolka hexagonerna med en stencil och fyra olika färger av Distress Ink. Samma färger återfinns i själva fotot. Den grå färgen har jag fått in via titeln och en av pilarna till höger, samt även fotomattan. 

Teamets tolkningar

Carina

Den här gången har jag frångått Mahlins hexagoner och istället använt en blommranka som jag skurit ut med Cameon. Den är också vit som pappret så den syns inte jättebra men den finns där under fotona. Färgerna på färgkartan har jag, förutom att de finns i mina foton, tagit upp i misten som jag sprayat på den vita cardstocken och enameldekorationerna. 

Ciza

Jag fortsätter med kort i höst och till denna mysiga skiss ville jag göra ett riktigt höstigt kort med typiska (för mig) höstfärger.
Jag har använt en stencil/mask med ett mandalamotiv där jag använt en grå dyna för att fördjupa det grå i mönsterpappret. Spillbitar i gult från ett paperpad som jag bara älskar. Det heter Watercolours och är från Craft Consortium. Det finns både i 6" och 12".
Räven är från MFT Stamps och är (såklart) färglagd med Copics. Grattis är utstansat med dubbelhäftande tejp på baksidan så det är lätt och smidigt att bara klistra på sen. :)


Annelie
Eftersom jag gillar hexagoner passade jag på att använda det när Malins skiss gav mig tillfälle. Några sitter fast med distanskuddar, så det blir lite mer "liv". Kladdet under hexagonerna är några drag med distress stains, färg: spiced marmalade. Äntligen fick jag användning av mina gamla wood veneers både bokstäver och cyklar. Hexagonerna är raka på lo:n, det var jag som gav upp efter att försökt få fotot bra, ca 23884 ggr.:) Bilden är från vårt barnbarns sommarkalas, fyller man år i julhelgen, måste man få ha sommarkalas hos mormor och morfar.

Annzo

Till den här skissen hade jag tänkt göra en Lo men när jag kom på att det även var en färgutmaning fick jag tänka om för jag hade inga foton som passade till färgerna. Det fick bli ett kort istället, ett farsdagskort det är ju snart Fars Dag det glömmer Ni väl inte. Jag hade ingen dies med riktigt små hexagoner så jag använde en stencil som mall och ritade av sen klippte jag ut dom. Det funkade det med. 

Jenny 

Det här tyckte jag var en rolig skiss med en extra utmaning i färgerna. När jag väl hade hittat mitt bakgrundspapper, som jag tror kan vara från FleaMarket, föll det andra på plats ganska fort. Istället för hexagoner blev det trianglar i passande färger. Bilderna är från Reprint, perfekt när jag inte orkar, eller hinner, färglägga motiv till mina kort. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 14/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: