tisdag 25 juni 2019

#247

Välkomna till junis sista skiss som jag, Mahlin78, skapat. Jag ser verkligen fram emot era tolkningar av denna skiss! Det är ju i och för sig något jag alltid gör, men det är än mer intressant när skissen sticker ut lite, vilket jag kan tycka att denna gör. När det nu var dags att tolka den fick jag fundera både en och två gånger innan jag fick till min tolkning.

Min skiss


Min tolkning
Det är alltid lika intressant att tolka sina egna skisser en tid efter att den blivit ritad. För den här veckan fick jag fundera både en och två gånger innan jag kom fram till hur jag skulle tolka min egna skiss :-) Men på något vis kan jag tycka att det är skönt med skisser jag har ritat själv som inte är för lätta att tolka för mig själv! Fotot är taget på Öland för 1 år sedan, och jag tror att jag har scrapat det en gång fast i mindre format och tillsammans med ett annat foto. Men det är ett favoritfoto så det fick bli en layout till.
Teamets tolkningar

Jenny
Jag försöker ju utmana mig med att göra LOs istället för kort, och till veckans skiss blev det ytterligare ett försök. Jag kan inte påstå att det är min grej, men det är roligt att tänja sina gränser. Även om jag inte tolkat skissen rätt av, tycker jag att den syns i grunden. Det är 44 år mellan bilderna, liten har blivit stor :) Papper från Kaiserkraft. 


Ciza

Idag blev det ett födelsedagskort till svärfar som fyller år just idag. Mönsterpapperna är från Maja Design och heter Denim & Friends. Traditionella (för mig) sömmar runt vimplarna så att de sticker ut lite från varandra. Bilden är från samma paperpad. En kul skiss att skapa efter. :)

Annzo

När jag såg den här skissen visste jag direkt vad jag skulle göra. Jag tog fram mina distresser och sprayade ganska mycket sen lät jag det rinna nerför pappret. När allt torkat skar jag till ett lagom stort kort och monterade på svart cardstock. 

Carina

En trevlig spillpappersskiss! Jag har som sagt använt mig av spillpapper och gjort "pilarna" på skissen. Två foton på min fina pion och sen lite enameldots och en rubrik i rosa. La till lite streck längst ner på skissen för att liva upp den lite. Kul skiss och det ska bli spännande att se vad ni där ute hittar på med den. Ja just ja, layouten är i letterzize dvs 8,5" x 11".

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 1/7 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: