tisdag 21 maj 2019

#242

Annzo här igen med en ny skiss som jag hoppas att Ni ska gilla. När jag ritade skissen var min tanke att Ni ska använda 2 st foton men man kan använda något annat också som jag har gjort. Ska bli spännande att se vad Ni hittar på.

Min skiss


Min tolkning

Min egen tolkning blev så  här. Layouten gjorde jag på en träff som vi hade med föreningen som jag är med i. Just den här träffen skapade vi alla med samma kit ett kit som var en överraskning så vi visste inte alls vilka papper vi skulle arbeta med. Jätteroligt. Pappren kom ifrån Prima och serien heter Fruit Paradise. Jag tycker Primas papper brukar vara lite svåra så det är inget jag köper själv men det är kul med en utmaning och jag kommer absolut att försöka använda Primas papper igen. 

Teamets tolkningar

Mahlin78

Detta är precis den typ av skisser jag gillar allra mest, även om jag egentligen gillar alla skisser. Men denna typ är nog den jag har lättast att skapa utifrån, då alstret ofta gör sig självt. Snart är det ju mors dag och då tänkte jag att det passar bra med ett kort till den dagen.

Ciza

Idag bjuder jag på en bild från förra århundradet. När jag var ung! :D
Den lilla texten, som är sponsrad av Fru Limegrön, tyckte jag var perfekt till detta foto. För usch så sur jag var då. Jag kom aldrig in på mitt hotellrum med mitt nyckelkort. Det var tur att vi delade rum. :)
Det stora mönsterpappret är från Prima Marketing och de mindre är från ett gammalt Tim Holtz paperpad 12"*12". London är stämplat med ett alfabet från Altenew som heter Tall Alphabet.
Det var superkul att leta upp riktigt gamla bilder och göra något kul med dem. :)


Carina
Jag har följt skissen förutom att jag bara använde ett motiv. Hade lite dåligt med inspiration i helgen tills jag kom på att jag behövde göra ett studentkort. Hoppade över de traditionella färgerna och gjorde kortet lite somrigt istället.

Jenny

Min tolkning blev ett lite annorlunda one-layer-kort där jag har använt mina distresser, hundarna från Tim Holtz och texter som är sponsrade av Fru Limegrön. Ni har väl sett att de och foamira finns med i priset till Månadens val i maj? Det är kul att utmana sig själv med att göra något lite "utanför boxen", och det har jag verkligen gjort här när jag varken använt mönsterpapper, 3D-kuddar eller någon dies. Tror faktiskt att min syster ska få det här kortet, för jag tycker hon fyller år alldeles för ofta ;) 

Anna

För min del blev det ännu ett uppslag i min travelers notebook. Den här gången har jag dokumenterat ett besök på Helsingfors nationalmuséum, och bilden kommer från muséets broschyr. Den lila limbilden får man då man betalar in sig, och jag gillar att spara mina. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 27/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: