tisdag 5 mars 2019

#231

Hej
Här har solen lyst i veckan och det känns redan som om våren är här. Jag har haft svårt att gå in till pysselbordet. Hur är det i din del av vårt avlånga land? Ligger snön kvar?

Så var det dags för min, ganska enkla, skiss. Den är öppen för mycket tolkning, tycker jag, men mina inspiratörskompisar hade svårt för den. Vad tycker du?

Min skiss

Min tolkning


Min tolkning går i rött och blått med papper från Maja Design. Ett syskonkort taget på dagis för sådär 18 år sedan fick stå för bilden. Svårt att tänka sig att barnen har varit så små. 
Lite blå distress-stänk för att det skulle hända något. 

Teamets tolkningar

Ciza

Jag ville göra en LO när Tudor tog hand om sin syster Duracell när hon inte mådde så jättebra tidigare i vinter. Han är så mån om sin syster, fastän han oftast busar med henne.
Hjärtraden är en stencil där jag använt Distress Ink Picket Fence och Distress Oxide Tattered Rose, Spun Sugar och Picked Raspberry. Ovanpå det lite Prima Color of Bloom Empress Gold.
Rubriken är skriven med en vit Sharpie Poster Paint-penna. Hela rubriken lyder Vara nära varandra.
Och för att washitejpen inte ska lossna har jag satt lite tejp under remsorna. :)



Mahlin78

Det här var en skiss jag hade lite svårt för till att börja med. Sedan kom jag på att jag ju har en pil-die och då blev det något lättare :-) För att förstärka pilarna ytterligare har jag jobbat med en pil-stämpel.
Fotot är taget kvällen innan avresa för 1 år sedan, när vi skulle åka tillbaka till paradiset på jorden, Aruba.

Carina
Jag håller med Mahlin, jag hade också lite svårt med skissen. Bestämde mig tidigt för att jag skulle göra ett kort och hade en, tyckte jag, bra idé. Den visade sig inte alls vara så bra så jag fick tänka om. Det blev ett väldigt CAS kort och till slut blev jag någorlunda nöjd med resultatet. 

Annzo

Den här skissen var svår tycker jag. Valde att göra ett kort för det var enklast. Dom färgglada pappren kommer ifrån American Crafts. Ett kort som passar bra att skicka för att muntra upp någon som behöver det. 

Anna

Det blev ännu en TN-tolkning av mig den här veckan. Pilarna inspirerade mig att använda ett washitape med trianglar på, och sen flyttade jag fotot lite uppåt för att ha möjlighet att göra ett lite större kluster med dekorationer. Jag blir fortfarande sjukt inspirerad av det här formatet! 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 11/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: