tisdag 5 februari 2019

#227

Dags för en skiss av mig, Carina, igen. Januari har passerat och vi börjar mycket sakta närma oss våren. Här i Hälsingland är det dock full vinter och jag tror att den senaste veckan har gjort vinter i större delar av övriga landet också. Alla årstider har sin charm tycker jag men det behöver väl inte vara sååå kallt ;)

Min skiss


Min tolkning

När jag gjorde skissen ville jag använda ett stort foto. Tyvärr var det slut på mina fotopapper så jag fick ta den här bilden som jag redan hade utskriven. Kompenserade med att använd två foton istället. Jag provade att vända skissen för att få fotot på rätt köl mot skissen, men det blev inte bra. Provade även att göra en layout i lettersize för att fotot skulle se större ut, men det blev inte heller bra. Så det här är mitt resultat. Det ska bli jättekul att se hur ni tar er an min utmaning.

Teamets tolkningar

Annzo
Jag hade varken något stort foto eller riktigt stora bokstäver men jag tycker att man kan se att jag tolkat skissen ändå.  Hittade inte bokstäver i samma färg till min rubrik men jag tycker att det är helt okej att blanda färger. En härlig bild från vår Bali resa. 

Ciza

Denna vecka när jag såg Carinas härliga skiss ville jag använda detta härliga mönsterpapper från KaiserKraft där kottarna får symbolisera de tre vågorna. Så jag har vänt skissen upp och ner. Jag har chalkat kanterna på mönsterpappret. Lite off white cardstock med metallickänsla fick bli fotomatta och banner till rubriken.

Mahlin78
Jag var lite busig när jag tolkade den här skissen, då jag valde att jobba med ett stort foto och liten titel istället för tvärtom. Men jag kände att detta blev en bättre balans i min layout. Jag har även vridit på skissen för att den skulle passa fotot bättre. Från mina gömmor har jag grävt fram "Just the edges" som jag valde att distress kanterna på. Dessa var väldigt populära för många, många år sedan. Vad glad jag var att jag inte hade rensat bort dom.

Jenny

Denna veckan känns det som att jag tolkade skissen ganska fritt. Den rivna kanten och diesen med hålen som från ett kollegieblock ska symbolisera vågorna, vimplarna är den lilla tagen. Stora bokstäver har jag, skuggade som är rätt typiskt för mig. Är inne i nån slags scrap-svacka nu, så jag är glad att jag har fått till nåt överhuvudtaget. 

Anna

Den här skissen var perfekt för en snabb layout i min Traveler's Journal. Jag älskar hur snabbt det går att göra en layout när utrymmet är så litet, och skissen passade bra för att använda lite spillbitar av mönsterpapper. För titeln använde jag en stämpel från Ali Edwards Stories of the Month-kit. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 11/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: