tisdag 18 december 2018

#222

Min skiss

Hej, Anna här med min sista skiss på det här årets sida! Jag valde att göra den här skissen ganska enkel och med plats för tre foton eller motiv. Då jag gör hela layouts vill jag gärna berätta en lite längre historia, och då tycket jag att det passar bra med flera bilder t.ex. från samma evenemang. Jag har också lämnat plats för journaling. Dekorationerna kan naturligtvis vara vad som helst, men så här i juletid så passar ju till exempel stjärnor bra. Jag ser fram emot att se din tolkning!



Min tolkning

Trots att jag tyckte väldigt mycket om den här skissen i sig så hade jag svårt att hitta bakgrundspapper och bokstavsstickers som passade till helheten. Till sist blev det ändå ett randigt papper från Pinkfresh Studio och alldeles vanligt skrivarpapper. Jag har skrivit ut min journaling (som handlar om min första pysselhelg) direkt på pappret, eftersom jag ville ha med en lite längre historia. Som dekorationer använde jag korkelement och vita enamel dots. Jag beklagar än en gång den usla bildkvaliteten, men det går helt enkelt inte att ta bra bilder när det aldrig är ljust... Men som tur kan man alltid tolka skisser också i höstmörkret :)




Teamets tolkningar

Carina

Här kommer en sommarlayout mitt i julförberedelserna. Det känns lite roligt att kunna se tillbaka på sommaren nu när vi befinner oss mitt i vintern. Jag har tolkat ganska rakt av även om jag har vridit till "elementen" lite. Bo Bunnys fina sommarkit fick hjälpa mig igen. Den passar så bra till sommarbilderna.

Annzo

Skisser med många foton tycker jag är riktigt roliga att tolka. Blev en Lo med ljusa pastellfärger det piggar upp i vintermörkret.

Mahlin78

En skiss helt i min smak! Ungefär vid den här tiden för 1 år sedan vräkte snön ner i Kalmar, och blev liggandes i säkert några timmar ;-) Men just då när snön vräkte ner var jag ute på en långpromenad. Blött och lite småkallt, men oj vad vackert landskapet blev!

Jenny
Min tolkning av Annas fina skiss blev till ett kort man helst av allt inte vill behöva göra...
Istället för motiv blev det blommor i svart, en embossad vit bakgrund och en text som säger allt. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 24/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: