tisdag 4 december 2018

#220

Nu har vi precis kommit in i december som för många årets stressigaste månad men jag hoppas att Ni ändå har tid att tolka min sista skiss för i år. Hoppas att Ni gillar den. En liten utmaning att göra en Lo med 3 st foton eller du kanske väljer att göra ett julkort?

Min skiss


Min tolkning

Jag tycker inte om hösten och vintern så jag valde att göra en färgglad Lo med bilder från slutet av sommaren.

Teamets tolkningar

Mahlin78

En skiss helt i min smak, och som jag valde att tolka med foton från en mycket speciell händelse för mig. För 15 augusti i år deltog jag i Kalmar Mini Triathlon vilket innebär att jag först simmade 520 meter, sedan cyklade jag 18 kilometer och slutligen toppade jag det med att löpa 4,2 kilometer. Bara att jag ens stod på start var stort för mig, att jag tog mig i mål var min egna målsättning att klara. Som bonus på allt detta slog jag till med en för mig grymt bra tid. Jag gjorde allt detta inklusive växlingar på tiden 1.33.21 vilket jag är enormt nöjd med. Men, jag kommer inte göra om detta. Målet är uppnått och jag har inget behov av att upprepa det.

Ciza

Jag ville verkligen göra en LO av denna jättehärliga skiss. Och föreviga vår jättefina gran som vi fått av pappa. Det är mina föräldrars gran med alla kulor och ornament som mamma köpt och målat. Nu har vi fått ta över den. Det var både mysigt och sorgligt att klä den eftersom mamma är borta. Nu känns det bättre och jag stannar till och tittar på den med tillgivenhet, värme och kärlek varje gång jag går förbi den.
Papper från Maja Designs tidigare kollektion. Kraftpapper och mörkbrunt cardstock som ramar/fotomattor för att poppa det lite. Lite rivna kanter och lite chalk så känns det lite äldre. :)


Carina
Gillar när det finns plats för flera foton i skissen. Har man inte flera foton går det ju bra att byta ut mot annat, exempelvis PL-kort. Jag fotade dottern när hon var på öppet hus på Kulturskolan nu i höstas och målade med akvareller. Det blev en färglad LO i våra favoritfärger röd och blå (Edsbyns IF). Det var dock inget som var planerat men det passade ju så bra med fotona :)

Anna

Jag gillade den här skissen med sitt ganska klassiska upplägg. Det passade mig ockå bra med flera bilder, även om jag valde två olika stora foton istället för tre mindre. Skissen handlar om min sambos jobb på en flyttfirma, Grabbarna Flytt, och den vita rämsan bakom fotot är faktiskt gjord av deras packningstejp. Jag passade också på att inkludera en QR-kod till en reklamvideo som de filmade till förra julen, då också bilderna är tagna. Jag tyckte att det var ganska lätt att hitta passande papper eftersom deras kläder så tydligt har ett rött-vitt-svart färgtema. 

Jenny

Den här skissen var nästan självklar att bli en LO. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den dåliga bildkvalitén, jag har försökt alldeles själv, utan hjälp från dottern denna gången. Det gick ju sådär... Men LOn är i alla fall på ett gulligt duvpar, och i färgerna grönt och brunt som matchar fotona. Jag är faktiskt nöjd, den var kul att göra. Till nästa vecka ska jag be om hjälp igen.. 
Hoppas du är duktigare på att visa oss din tolkning av Annzos skiss. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 10/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: