tisdag 6 november 2018

#216


Min skiss

Hej, Anna här med min andra skiss! Då jag började skapa mina skisser för hösten visste jag genast att jag ville göra en där man kan använda flera lite mindre foton. Jag tänker mig att skissen lämpar sig bra för att till exempel dokumentera roliga selfies från något evenemang, eller att dokumentera foton på favoriter från en samling. Det ska bli roligt att se olika kreativa sätt som ni läsare väljer att tolka den!



Min tolkning

Det senaste året har jag hittat tillbaka till min läsvana efter en paus på många år, och jag tänkte att den här layouten skulle vara perfekt för att dokumentera mina bokfavoriter för året. Jag har skrivit ut bilderna med min HP Sprocket-skrivare (mest för att färgen är slut i vår stora skrivare, hehe), men fördelen med Sprocket-bilderna är ju att de har en färdig limyta baktill. Som dekorationer har jag använt lite digitala filer med lästema från Paislee Press, små stjärnor från Pinkfresh Studios och ordstickers från Ali Edwards. Bakom bilderna har jag också sprättat lite guldfärg, men det är svårt att få på bild så här i novembermörkret.

Teamets tolkningar

Carina

En kul skiss att tolka även om jag inte har följt rutorna exakt. Kul med en skiss där man kan använda många foton... eller bara ett. Jag gick lite medel och tog tre foton från vår trip till Hölick med jobbet i maj. Trevligt med lite sommarminnen nu när det är kallt och mörkt ute.

Jenny 
Veckans skiss fick bli ett kort med små söta får från Gummiapan. Jag hade många idéer till denna skiss, och jag lär nog utgå ifrån den fler gånger när jag behöver inspiration. Det är det som är så bra med att skapa efter en skiss; Den ger en inspiration, och så kan man vända, vrida och modifiera den lite efter eget tycke och smak. 

Annzo

Den här veckan måste jag erkänna att jag tyckte skissen var jättesvår. Men det är ju det som är kul med skisser det ska vara lite utmaningar. Eftersom det är Fars Dag på söndag bestämde jag mej för att göra ett Fars Dagskort. Jag bytte ut fyrkanterna mot cirklar. Dom lite murriga pappren kommer ifrån Kaiser Craft.

Mahlin78

Detta var en skiss som jag hade svårt att se något färdigt i tankarna i förväg. Men efter att tänkt ett par vändor till så bestämde jag mig för att inte låsa mig vid de olika elementen i själva skissen, utan istället bara låta layouten skapa sig själv. Och då blev det mycket lättare att få ihop en layout jag kände mig nöjd med.

Ciza

Jag kände direkt att jag ville göra ett kort när jag såg denna härliga skiss. Och jag såg att jag hade färglagt dessa fyra vattendjur så då fick det bli ett kort med vattentema. Bakgrunden är embossad. Den har sen färgats in med distress ink Tumbled glass, Broken china och Mermaid lagoon. Den färg som fanns kvar på svampen har jag sen färgat in cirklarna som ska representera luftbubblor.
Motiven är färglagda med Copics.
Jag är jättenyfiken på vad ni kommer att tolka Annas skiss. :)



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 12/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: