tisdag 18 september 2018

#209

Nu är det dags att visa min, Jennys, första skiss här, nånsin. Det är lite med skräckblandad förtjusning jag gör det här, för jag brukar inte vara så officiell med mitt skapande. Jag är ju främst kortmakare, och jag tror det syns på mina skisser. Men jag hoppas givetvis att ni tolkar den efter ert tycke och gör kort, LO, PL eller vad ni känner för.
Jag ser fram emot att se vad ni skapar.

 Min skiss

Min tolkning

Man kan ju tro att ens egna skiss ska vara den lättaste att tolka, men den här har jag haft problem med. Jag ville inte göra ett vanligt kvadratiskt kort, så jag har försökt göra både LO och tavla, men jag fick bara inte till det.
Till slut blev det en flasktag i Bo Bunnys höstiga härliga färger. Har vänt lite på skissen, och även plockat bort lite för att det skulle bli bra, men till slut blev jag faktiskt ganska nöjd. 
Men att min egna skiss skulle ge mig problem, det var väldigt förvånande. 

Teamets tolkningar

Annzo

Den här skissen var riktigt klurig men när jag bestämt mej för att göra ett kort gick det lättare. Jag har tolkat skissen ganska exakt men jag avstod från några element för det blev lite för rörigt på mitt kort. Dom fina pappren kommer ifrån Kaisercraft. 

Ciza

Jag ville göra ett litet höstigt grattiskort av denna härliga skiss. Mönsterpapperna är från en och samma paperpad. Tjejen är från Stampingbella och är färglagd med Copics. Grattis-diesen tror jag är från Gummiapan.

Anna

Den här stilrena skissen passade perfekt då jag behövde inspiration för att göra ett kort till min farmor som fyllde 90. Eftersom hon gillar blått så var det lätt att välja det blommiga pappret som kommer från Kaiserkraft. För att det inte skulle bli för geometriskt så valde jag att klippa ut några blommor från pappret istället för att använda pilar. 

Carina

Superläcker skiss av Jenny även om jag måste erkänna att jag hade stora problem innan jag kom på hur jag skulle lösa uppgiften. Tillslut blev det en tolkning ganska rakt av. Vitt CS som jag stänkte mist i olika färger på. Mönstrade papper. Svart fotomatta, svarta bokstäver och som vanligt rätt sparsamt med dekorationer. Foto från en släktträff i somras. Många fattades men vi var ändå närmare 40 personer och jag förevigade några få :)

Mahlin78

En härlig skiss bjuds vi på den här veckan! Jag har skapat ganska rakt av, men något mer avskalat än vad skissen säger då jag valde att plocka bort ett par element på ett par ställen. Spillbitar för hela slanten blev det också. Fotot är från en favoritplats på Öland.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 24/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: