tisdag 21 augusti 2018

#205

Äntligen är vi igång igen! Det har varit ett spännande sommar på flera olika sätt men framför allt för landet med torka och bränder. Nu hoppas iaf jag på en lite blötare höst. Lite lagom med regn behöver vi av många olika anledningar.
Här kommer höstens första skiss och det är jag, Carina, som har ritat den. Det ska bli roligt att se vad ni inspireras av och vad ni väljer att göra för alster. Som ni ser av våra tolkningar så är allt "rätt" :)

Min skiss


Min tolkning

Eg tänkte jag nog att man kunde göra "fälten" med papper när jag ritade skissen men när jag sen satt och skulle skapa så blev det att jag gjorde mina fält med distress ink. Jag har valt att göra min tolkning i min TN. Väldigt sparsamt med dekorationer och bara ett mönstrat papper bakom fotot. (även ett vitt papper längst underst). Jag kunde inte låta bli att stanna cykeln, en morgon på väg till jobbet, för att fota fontänen som glittrade så fint i solskenet.

Teamets tolkningar

Annzo

Åh vad roligt att äntligen vara igång med skisser varje vecka igen. Jag är så peppad. Efter den här fantastiska sommaren har jag massor med bilder som jag vill scrappa men just det här fotot tog jag förra sommaren. Jag älskar jordgubbar. Pappren hittade jag i min spillåda så jag vet faktiskt inte var dom kommer ifrån. När jag var klar tyckte jag att det såg lite tomt ut så jag gjorde små streck efter kanten och då kändes det bättre. 

Anna

Jag inspirerades av de molnaktiga linjerna i bakgrunden och bestämde mig för att göra en sorts himmel med hjälp av en Distress Oxide-dyna i färgen faded jeans. Och vad passar väl bättre på en molnbakgrund än ballonger? Stämplarna kommer från ett set från Pinkfresh Studio och är färglagda med vattenfärger. För att kortet skulle kännas mer balanserat svängde jag skissen upp-och-ned. Resultatet blev ett sött och ganska neutralt kort som passar till nästan vilken bemärkelsedag som helst.

Jenny

Min första tolkning blev ett kort till en nyfödd. Jag följde skissen ganska exakt med motivstämpel från Bildmålarna och neutralt papper från Maja Design. Det är så roligt att vara tvungen att utmana sig själv, och det tog lite tid innan jag blev nöjd. Så småningom blir det nog ett namn uppe i vänstra hörnet, när jag har en nyfödd att ge kortet till :)

Mahlin78

Som jag har längtat efter att höstterminen här på VS ska dra igång! Carinas skiss blev en utmaning när jag började fundera kring min tolkning av den, men när jag väl satte mig föll allt på plats ganska snabbt. Som synes en ganska fri tolkning av skissen, även om grunden finns där. Runt fotot har jag duttat med silverfärgad Perfect Pearl.

Ciza


Det är otroligt roligt att vara igång igen med tolkningar! Och här är min första. Jag ville ha ett typiskt minne från denna otroligt varma sommar och detta papper bara skrek "använd mig". Därför ville jag inte sätta andra papper över. Jag ville heller inte sätta washitejp för det hade blivit för rörigt. Istället har jag ritat med vit Poscapenna och Sharpiepenna i guld. Sen ville jag ha en rejäl titel men att använda mig av linjerna. Och för att få thickersen att poppa lite ritade jag lite skuggor vid bokstäverna. Sen satte jag två clear stickers på själva fotot. LO'n kanske upplevs som lite rörig, men jag är nöjd med den. :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 27/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss. Skriv gärna numret på tolkningen du gjort.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: