tisdag 17 april 2018

#194

Nu känns det i alla fall som att våren är på väg med stora steg här i Hälsingland också. Det har varit lite trögt i år tycker jag. Den här veckan får ni sätta fingrarna i en skiss ritad av mig, Carina. Hoppas ni tycker den är inspirerande och glöm inte att skicka in din tolkning till oss. Kort eller layout? Välj själv.



Min tolkning

Jag har vridit på skissen så att det skulle funka med ett stående foto. Sprayat rosa mist och stänkt med svart på vit CS. Lite olika spill papper från Simple Stories. Jag har ju blivit med Silhouette Cameo också så hjärtan och ord är skärfiler från Paper Issues. Foto på en stolt Nina som för första gången träffar sitt kusinbarn Haley.

Teamets tolkningar 

Annzo


Den här skissen gillade jag det tror jag att Ni kan se. Jag har följt den ganska exakt. Tror att jag får försöka utmana mej själv att inte ha en vit bakgrund som är stämplad med stencil och distresser. Ser att alla mina LO ser likadana ut. Hm jag får jobba på det. 

Anna K W

Den här skissen var lite svårare för mig, men till slut fick jag till ett litet kluster att sätta på ett kort. Jag har klippt små bitar ur några olika mönsterpapper och kompletterat med washitejp. Sedan har jag skvätt med brun mist på kortbasen för att motsvara de tre samlingarna av "pluppar" som är på skissen.

Mahlin78
En skiss helt i min smak, så pass att jag smackade ihop min layout på rekordtid! Men det var delvis av misstag, eftersom min färg jag skulle spraya med läckte så jag fick göra det bästa av situationen :-) Fotot då? Jo, blåsippor som nu äntligen börjar slå ut!


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 23/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: