tisdag 6 mars 2018

#188

Hej, vad kul att du har hittat hit!
Idag är det tisdag igen, och det är min tur att bjuda på en skiss. Jag har ritat på datorn istället för att rita för hand, och jag hoppas att det ska inspirera lika mycket ändå. Den här skissen är helt utan smådetaljer, men det betyder inte att man inte kan ha några. På in tolkning ser du hur jag har gjort. 


Min tolkning

Jag har valt att göra ett kort som tolkning av min skiss, där jag också klumpat ihop elementen i skissen betydligt. Jag tycker att kort oftast är snyggare när elementen är ihopsatta, än när de är utspridda på den lilla ytan. Det är som när man slänger en tröja på golvet i ett stort rum eller ett litet rum, det blir olika stökigt. Själva kortet blev ett glatt och blommigt kort där motivet får stå i fokus och bakgrundspappret står för liv och rörelse. Jag ser fram emot din tolkning!


Teamets tolkningar 


Mahlin78

Den här skissen blev av någon anledning en rejäl utmaning för mig, men det är ju det som är så kul. Jag hade många tankar i huvudet kring hur jag skulle tolka den, men i slutändan blev min tolkning något helt annat. Men jag känner mig ändå nöjd med min något fria tolkning. Det jag har behållt från skissen är cirkeln som här blev tre cirklar. 

Ciza


En kul skiss av Anna som fick bli en LO. För att cirkeln i kraftpapper inte skulle kännas tråkig, eller för att jag inte skulle göra samma tråkiga sömmar jag alltid gör, tog jag en stor blomstämpel där jag använde kanterna och stämplade runt samtidigt som jag vred blomstämpeln så det inte blev samma motiv hela vägen runt. För att göra det lätt för mig tog jag ett anteckningspapper, stansade i vänstermarginalen och skrev min journaling. För att få de olika sakerna att få lite mer konstrast har jag chalkat kanterna på allt utom bokstäverna och fotot.
Fotot är från den senaste vistelsen. Jag ska snart dit igen.


Annzo
Den här veckan har jag valt att göra en tolkning i ett lite mindre format 20,3x25,4cm. Tanken är att min lo ska sitta i mitt PL album för 2017. Ja det stämmer jag är inte klar med 2017 än. Jag har stämplat med lite olika stämplar på min bakgrund. Pappren kommer ifrån några olika leverantörer men jag tycker dom passar bra ihop. En guldig rubrik och några dekorationer. 

Carina

Åh vad jag gillade denna skiss! Gick i några dagar och funderade på hur jag skulle göra och känner att det faktiskt blev som jag hade tänkt det. Smoshat mist i rosa, grå och blå färg. Jag tog ett gäng utstansade blommor och limmade lite lätt i cirkelform. Sen tog jag symaskinen och sydde fast dem riktigt. Några färdiga texter från ett Tim Holtz block och ordet girl från ett thickers ark. Några mönstrade papper under fotot som jag har stulit från dotterns instagram, men jag frågade om lov först ;) 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 12/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: