tisdag 12 december 2017

#178

12 dagar kvar till julafton! Har ni hunnit med att göra julkorten? Om inte kommer här en skiss ni kan nyttja till det. När jag, Mahlin78, ritade skissen hade jag en layout klar i huvudet, men när det var dags att tolka skissen blev det något helt annat.



Min tolkning

Från en layout i tankarna till ett julkort. Dessutom i rosa - igen :-) Vi hade julkortskväll på jobbet och då passade jag på att göra detta. Jag tycker det var kul att jobba med, för mig, otraditionella julfärger och få skapa detta. Men nu ser jag med spänning fram emot din tolkning av min skiss :-)

Teamets tolkningar

Anna KW

Jag har gjort en friare tolkning av skissen den här gången. De stjärnor jag har bakom mitt motiv ska representera det breda bandet bakom fotot på skissen, och det genombrutna uppe till vänster motsvarar flaggspelet på skissen.

Ciza

En härlig skiss som jag först var totalt inne på att göra CAS (Clean And Simple). Men det lyckades jag väldigt illa med. :D Det fick bli vintage istället. Bården är embossad med guldembossing.
Tips jag vill dela med mig till er. När ni ska stansa ut något smalt eller litet (som let it snow här), fäst dubbelhäftande tejp på baksidan av pappret du ska stansa ut på. Använd en metallplatta eller några cardstock när du sedan stansar ut så att det stansas ordentligt igenom. På detta sätt blir det mindre kladd. :)

Anna U
Det blev ett julkort i rosa! Jag tolkade Malins fina skiss troget. Har använt den härligt glada julkollektionen Santa Stops Here av Bella Blvd. 

Carina

Underbar skiss denna vecka. Det blev ett julkort i svart och vitt för mig. Det breda bandet på skissen skymtar i bakgrunden men i övrigt har jag följt skissen, tycker jag ;)

Maria
Denna skiss verkar ha inspirerat till julkort =) Jag har valt att göra en Lo. Det syns inte här men på bilden är det så otroligt vackra snöflingor. Jag vet inte om jag sett så tydliga någon gång förut. Det blev en vintrig Lo i blått och vitt. (Ledsen för den mörka bilden)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 18/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: