tisdag 28 november 2017

#176

Hej allihop!

Nu är vi alldeles strax inne i december. Vad hände?

Här är min tredje skiss för er.


Denna skiss påminner lite om min allra första skiss jag gjorde för Veckans Skiss för flera år sedan. Men man kan alltid variera, snurra och göra alternativ på skisserna.

Min tolkning


Det första blev ett julkort där jag tagit två mönsterpapper som faktiskt har samma mönster, lagt ihop dem och skurit dem samtidigt. På det sättet får man direkt bakgrund till två kort. Smidigt och bra.
För att få lite mer umpf (som vanligt) ritade jag dit sömmar. En tillklippt snöflinga fick sitta uppe i hörnet. Detta mest för att hörnet inte blev snyggt.
God jul är utstansat och sedan har jag penslat på Skimrande Medium (från Winsor & Newton). Detta för att det ska efterlikna lite gnistrande snö fastän diecuten fortfarande är platt. Så det blir lite annan effekt än när man har på glitterlim. Kortbasen är kraftpapper. Motivet är målat med Copics och är från WhipperSnapper om jag inte minns fel.


Sen ville jag väldigt gärna testa att göra en LO med detta koncept. Jag valde att endast använda mönsterpapper. Det var dock väldigt svårt att skära till 12"-papper så jag fick skära bort en triangel på den längsta remsan. Såklart lite sömmar, men endast på det ena mönsterpappret.
Jag ville att det skulle hända lite till kring fotot så jag valde att ha med blommor. Det är inte likt mig. :) Och triangeln som blev över satte jag till vänster, under fotot. Det fick också en söm samt lite blad och blommor. I en av de ljusa "strålarna" valde jag att ha min text om fotot. Jag använde mig av de linjer, som blev perfekta rader.


Jag ser fram emot att se alla era tolkningar.
Go wild! :)

Teamets tolkningar

Mahlin78

Ah, vilken härligt utmanade skiss! Vid första anblick kände jag, att nej detta är inget jag kommer lyckas med. Men så tänkte jag, hur var det nu med rätt mindset?!! Och satte igång och fick till slut ur mig en layout jag är riktigt nöjd med! Så en egoboost i form av en härlig layout står nu synlig här hemma.


Carina
Otroligt utmanande skiss för mig. Till slut valde jag ett papper som hade det rätta utseendet och minskade ner Cizas skiss i min tolkning. Ett gammalt foto på min fina farmor och farfar, som inte längre är med oss, i deras fina trädgård. (Bakgrundspappret är vitt men så här är det att bo i norra delarna av landet... ljuset är liksom inte alltid med en)

Anna KW

Jag har tolkat skissen med ett kort med djurtema. Den söta giraffpojken passar så bra ihop med de gamla djurpappren från Bo Bunny. Jag har valt att inspireras av de små flaggorna till vänster om motivet och motivets placering.

AnnaU 
Jag valde att använda solfjäder delen av skissen bara delvis på min LO och lämnade rätt mycket white space. Papper och dekorationer från Paige Taylor Evans serie Oh My Heart av Pink Paislee.
Fotot är från vår resa till Teneriffa. Arvid kröp upp och somnade i min famn efter sol och bad.

Maria
När jag såg den här skissen visste jag precis vilket papper jag ville använda. Jag har tejpat efter några av strålarna i pappret med wachitape. Lagt några papper i lager, två bilder istället för en och stickers + enameldots som dekorationer. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 4/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: