tisdag 21 november 2017

#175

Välkommen tisdag och med den en ny skiss. Här hos mig ligger det nu snö på marken och julkänslorna börjas smyga sig på. Den här skissen skulle kunna passa bra till vinter och jul bilder. Eller vad tycker du?! Det ska bli spännande att se vad ni hittar på.



Min tolkning

Jag har scrapat bilder från vår Stinas födelsedag förra året. Ja det blev fyra bilder istället för en. Började med att måla stora cirklar med pensel och mist. Lite stänk av mist också så klart =) Med en liten text i guld har jag skrivit i cirkeln.

Teamets tolkningar

Mahlin78

När jag såg denna inspirerande skiss visste jag att det var just detta foto jag ville scrapa. Det är taget en regnig söndag när jag trotsade vädrets makter och gav mig ut på en lång och skön promenad. Att jag sedan var totalt genomblöt när jag kom hem är en annan historia ;-)

Carina
Så här i vintermörkret bjuder jag på en clean tolkning med ett härligt sommarminne. Nina hittade en jordgubbe som såg ut som en fjäril. Den måste hon såklart föreviga och jag gjorde denna tolkning av Marias skiss.

Anna U
Jag följde min vana trogen skissen nära, en jättehärlig skiss dessutom :) Det blev en vintrig variant den här gången, blev lite inspirerad av snöfallet vi hade här om dagen tror jag visst. Papper från två av Bella Blvd's jul kollektioner, Santa Stops Here och Advent. Titeln är Thickers från Pebbles kollektion Girl Squad. Cirkeln med text och dom stora snöflingorna är gratis skärfiler från Paper Issues. Fotot är på våra småskruttar uppe på Funäsdalsbackens topp förra året i december.

Anna KW


Jag har gjort en enkel tolkning av den här skissen där jag till största delen har använt mig av färgdiga element. Det utskurna vellum-pappret har jag satt direkt på kortbasen och sedan har jag skrivit god jul för hand, längs hela konturen. Jag tycker inte att det behövdes några andra saker på kortet än de som är på skissen. 

Ciza

Jag ville göra ett höstigt kort med papper från Prima Marketing. Ett paper pad som jag blev förälskad i när jag såg det. Tyvärr blev inte ljuset det bästa när jag fotade ser jag, men jag hoppas ni ser hyfsat ändå. En underbar och rolig skiss att skapa efter. :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 27/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: