tisdag 17 oktober 2017

#170

 Hej alla härliga läsare!

Det är tisdag igen och det är dags för min andra skiss. :)


Min utmaning till mig själv denna gång var att prova symmetri. Lättare sagt än gjort. :)

Min tolkning

Symmetri är svårare än vad man tror, men jag har försökt mitt bästa. Dessutom med halloweenpapper som är så mönstrade. Men det var kul att försöka och det blev ett lite annorlunda halloweenkort. :)

Teamets tolkningar

Mahlin78

Vilken härlig skiss! Den var riktigt inspirerande och för första gången har jag valt att tolka ner skissen i ett kort, som landade hos min pappa för några dagar sedan. 

Anna U
En härligt inspirerande skiss som jag skalat av något. Jag såg flera lager i skissen och det har jag applicerat på ett höstigt kort i mustiga brända toner mot krispigt vitt. Ett tack-kort som ju alltid är bra att ha på lager.

Carina

Jag omvandlade Cizas alla rutor till ett härligt rött julkort. Vit kortstomme med fyra rutor med ett prickigt papper, ett vitt papper och slutligen ett mönstrat med stjärnor. Motiv på skissen fick bli min text.

Maria
Den här layouten bara hände. Jag hittade en färdig ram i vit cardstock och en randig papperspåse som låg på mitt skrivbord och väntade. Resten fick ramla på plats utifrån den. Jag skrev lite om denna dag/händelse och stoppade ner i påsen. Tycker själv att jag följt skissen rätt ok.


Anna K W


Jag har gjort ett kort med många lager och mönsterpapper kant i kant. För att inte alla linjer skulle bli raka (jag är inte så bra på det) så har jag rivit kanterna på de papper som sitter kant i kant. Sedan har jag dekorerat sparsamt, men kunde inte låta bli den fina washitejpen med ananaser... 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 23/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: