tisdag 26 september 2017

#167

Välkommen till en ny tisdag och en ny skiss här hos oss! Visst är det härligt att hösten kommer med alla sina färger, sin höga klara luft och det mysiga kvällsmörkret? Nog pladdrat. Läge för skiss! Jag ser fram emot alla era tolkningar. Det är lite pirrigt, men superkul!




Min tolkning

Jag har gjort ett kort med allt som jag gillar. Mönsterpapper i glada färger med härlig sommarkänsla. Washitejp, tårtpapper och dymoremsa. Förnya sig verkar tråkigt, jag håller mig till mina favvisar. Tack-kort behövs alltid, det är extra roligt att kunna tacka för hjälp med ett ordentligt kort istället för ett sms.

Teamets tolkningar

Ciza

Det är så himla kul att tolka skisser och som alltid har vi fått en jättehärlig skiss att tolka. För mig är denna typ av skisser väldigt lätt och jag slänger ofta ihop en LO på ca 15 min, en kvart. ;)
Så även denna gång. Det som tog tid var att jag stämplade fel rubrik så jag fick ta en ny bit papper och stämpla på. :) På bilden har jag skrivit C <3 K med högtryckstvätt. Därav rubriken "Ren kärlek".


Anna U

Jag vred på Annas fina skiss ett kvarts varv bara men sedan har jag hållit mig nära grund ide'n tycker jag. Papper och dekos från mitt September Citrus Twist Kit och ett foto på vår lilla kråka till dotter. Alltid redo för upptåg och nya äventyr, det blir aldrig tråkigt i hennes närvaro... <3

Carina

Det blev som vanligt en tolkning ganska rakt av. Jag valde svart cs och på det lite mönstrade papper från Simple Stories "love & adore", underbara papper till bild på underbart söt nyfödd dotter. I dag är det 10 år sedan fotot togs på en tjej som då var 1 dag gammal<3

Mahlin78

Jag har tolkat Annas skiss ganska troget tycker jag. Det var en riktigt rolig och inspirerande skiss att jobba med och till stor del gjorde layouten sig själv. Jag gick loss på riktigt gammal material (pilen) blandat med nya tekniker för mig, stämpel som jag "färglagt" med Perfect Pearls. För att verkligen jobba med gammalt material har jag letat fram mina Pearl Makers och nyttjat här.

Maria
Massor av mönstrade papper i lager gillar jag =) Det skapar djup i layouten. Jag valde att skära ut en ram i svart cardstock för att just rama in det hela. Annars en rätt enkel LO. Älskar bilden på vår Stina som njuter av sin första långkorv.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 2/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: