tisdag 22 augusti 2017

#162

Ny tisdag och dags för min första skiss för den här hösten. Jag antar att de flesta har börjat arbeta efter semestern och nu kommit in i lunken som ska ta oss igenom hösten. Nu hoppas vi på många fina höstdagar med lite sol, den som uteblev sommaren som var ;) Jag ser framemot era tolkningar och hoppas att ni blir riktigt inspirerad av teamets snygga alster!



Min tolkning

Hoppsan! Jag svävade visst iväg lite och använde 4 foton istället för 3. Men det får man ju göra om man vill. Tanken är ju att man ska inspireras av skissen, det är ingen som säger att den måste följas slaviskt (även om jag brukar göra det) Bakom fotona har jag en diecut, där jag har satt mönsterpapper i några av hålen. Den är istället för pappersremsorna som jag ritat på skissen. Dekorerade med lite stjärnor och pilar samt gul mist. Älskar dessa foton på Nina när hon bygger en snölykta ute på fjället. 

Teamets tolkningar

Mahlin78

En otroligt inspirerande och härlig skiss att tolka till den här veckan! Jag visste på tidigt stadium vilka foton jag skulle använda mig, men först när jag väl satte mig föll helheten på plats med val av papper och färger. Jag jobbar på med att använda upp det material jag har hemma, men snart är det nog dags att unna mig lite nytt :-)

Maria
Jag gillar skisser med flera bilder. Här är det bilder från Leksands sommarland. Jag skar remsor av mönsterpapper som nästan inte syns bakom bilderna =) Mist i botten som förstärks av enemaldots. Vågorna kommer från ett gammalt klisterark som jag letat fram. Älskar när gamla saker kommer till användning. 

Ciza

Min tolkning denna vecka blev ett födelsedagskort. En jättehärlig tolkning, där jag ville visa att man kan använda flera motivstämplar på ett och samma kort. Översta och understa grisen har en distanskudde under sig. Motiven är målade med Copics.

AnnaU
Åhh! En så läcker skiss!! Jag vred på den en aning och valde två foton annars har jag tolkat skissen troget. Papper och dekorationer från mitt kit för augusti från Citrus Twist Kits.

Anna K W

Jag har gjort en väldigt fri tolkning av skissen, men jag har inspirerats av ränderna på sidan och stjärnorna. Jag har stämplat med flera stämplar i brunt, svart och rosa, och färgat in kanten på den sidan. Det fick vara det som på skissen är ränder. Hälsningen och de små trästjärnorna hänger ihop med temat på ett bra sätt tycker jag.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 28/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: