tisdag 4 juli 2017

Sommarutmaning 2017


Välkommen till vår sommarutmaning! Vi på Veckans Skiss tar lite sommarledigt, men först vill vi utmana dig med en sommarskiss, så du har något att bita i om det skulle regna en eftermiddag. :)

Jag har ritat en skiss som jag själv inspireras av, som jag kan tolka många gånger om. Det tycker jag är det viktigaste med en bra skiss, att den kan ge upphov till många idéer. Tolka skissen precis som du vill, det finns inga andra saker att tänka på än att det ska synas att du inspirerats av skissen. Ha en fin sommar! Det ska jag ha! Kram från Anna K W



Min tolkning

Jag har valt att göra en tag till sommarutmaningen. en somrig tag i glada färger. Jag har färgat in den i två olika turkosa nyanser och dekorerat med vita stänk, en bit tårtpapper och en sommarfin cykel. Jag tog helt enkelt det som jag hittade på bordet och som kändes somrigt. 

Teamets tolkningar

Anna U

Jag vred på skissen en aning och använde ett mindre foto. Pilarna representerar remsorna som är längst ner på skissen, Tolkade lite fritt men ändå så att man ser skissen tycker jag. Jag har använt härliga papper från Bella Blvd Bright and Brave kollektionen. Titeln är FREE cut files från Paper Issues, gratis för alla att bara ladda hem. Fotot på vår härliga coola Astrid.


Mahlin78

Jag har vridit något på skissen och valt att jobba med flera foton istället för ett enda stort. Istället för ett bakgrundspapper har jag använt 7 olika färger av Distress Ink och en stencil och skapat min bakgrund. Fotona är tagna vid ett besök i Rødby Færga Station i Rødbyhavn när vi tog oss en promenad i kvällssolen och fascinerades över att flertalet av spåren är igenvuxna, men att det faktiskt var ett par som nyttjades.

Carina

Spännande skiss av Anna KW den här veckan. Lite klurig men samtidigt lämnar den utrymme för fritt skapande. Jag har tolkat den ganska rakt av. Lite mist i övre delen av mitt CS. Markerade avdelningen med ett snöre och sen använde jag ett mönstrat papper från Pink paislee. Underbara papper! Ett vitt papper under fotot och sen har jag även tagit "textrutan" och "&" från samma pappersblock som det blommiga. 

Maria
Så här blev min tolkning av sommar skissen. Jag valde att stänka lite med mist och sen klippa ut vågor ur ett mönsterpapper. Försökte skapa lite av känslan från bilden. Bilden är från förra sommaren då vi lyckades samla flickorna med sina kusiner på en och samma bild. Tack Anna för en härlig skiss =)


Det här var allt för den här terminen. Nu tar vi några veckor "sommarlov". Du har nu längre tid än vanligt på dig att tolka skissen. Vi vill ju att Ni också ska njuta av sommaren utomhus :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 7/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.


Inga kommentarer: