tisdag 13 juni 2017

#157

Hej alla skisstolkare!
Sofi här igen och tyvärr måste jag säga att det här blir min sista skiss här på Veckans Skiss. Livet med alla dess upp och nergångar har varit minst sagt väldigt mycket att hantera de senaste månaderna så jag känner att jag behöver en paus. Men mina vänner här på Veckans Skiss kommer såklart att servera er nya skisser varje vecka som vanligt :)
Min skiss den här veckan lämnar väldigt mycket tolkningsutrymme och jag hoppas att den kan inspirera er till underbara tolkningar som vanligt.



Min tolkning
 
Jag har tolkat skissen väldigt rakt av. Jag började med att skära upp en skåra lodrätt för att färgen samt papper och foto skulle kunna få "komma ut" därifrån. Några enkla dekorationer fick räcka :)

Teamets tolkningar

Maria

Jag klurade ett tag på hur jag skulle göra här. Valde att vrida på skissen och då gick det mycket lättare. Jag har målat cirklar i botten och sen valt att använda vita papper. Molnen har jag klippt ut i vit cardstock.

Carina
En skiss med mycket tomma ytor som ger utrymme för stor fantasi. Jag har använt ett papper från Glitz under fotot och sen en del av en diecut (tror jag) ur ett pappersblock från Pink Paislee. Det köpte jag av Cili in papers som hade delar av sin butik med på Fristadsträffen. Stänkte lite svart färg på mitt släta CS. Texten under fotot har jag skrivit ut med hjälp av datorn. Ska bli jättekul att se vad ni andra hittar på med Sofis skiss.

Mahlin78
Jag hade turen att få se de vackra orkidéerna Adam & Eva vid ett besök på Ölands Alvar för ett par veckor sedan. Självklart måste detta scrapas. Och då passades Sofis skiss perfekt kände jag, som ville att fotot skulle stå i centrum. Lite spillmaterial från Maja Design, washitejp och en enkel stämpel och jag var färdig. Perfekt! 

Anna U
Det blev ett kort även den här veckan för mig. Jag tolkade skissen troget. En härlig skiss att tolka :)
jag har använt några spillbitar från Fancy Pants härliga serie Millie and June och en die cut från Pink Paislee.

Anna K W

Jag har suttit och klappat på den här skissen, fått tusen idéer och kommer säkert att tolka den flera gånger bara den närmaste tiden. Jag är så förtjust i skisser med mycket "white space" och mycket utrymme för tolkning. Min tolkning är också väldigt ren, väldigt CAS, och jag valde att göra om fotot till en cirkel med ett motiv. Sedan har jag stansat ut en enkel "fotomatta" i mönstrat papper och satt två remsor washi bakom cirklarna. Som avslutning: Några glitterstenar och ett hurra!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 19/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: