tisdag 25 april 2017

#150

Välkommen tisdag!!

Den här veckan är det jag, Maria, som bjuder på en ny skiss och hoppas att ni blir inspirerade till att skapa. Det är alltid lika kul att se hur ni tolkar våra skisser.

Sprid gärna vår sida på sociala medier. Hashtaga, länka och dela inlägg så fler hittar hit =)





Min tolkning

Jag har under en tid nu rotat bland alla mina scrapsaker och hittat vissa saker som jag glömt bort. Så var det med dessa fotoramar. Jag tyckte att dom passade perfekt till just detta upplägg. Det blev annars en sparsam lo med washitape och woodweeners som dekoration och titel.
Bilderna är från cykelpremiären förra året.

Teamets tolkningar

Mahlin78
Vilken utmanande skiss! Jag visste nästan direkt att jag ville jobba med ett par foton från konserten med Bo Kaspers Orkester från augusti 2016. Men sen då?! Men till slut efter att jag släppt skissen till viss del, och mest gått på känn fick jag till en tolkning som känns som jag. 

Carina
Är det någon som kan det här med utmaningar så är det Maria! 
Klurade ett bra tag på denna skiss och till slut blev det så här. Jag har vridit skissen ett halvt varv. Tog sikte på rutorna och sen blev det ett foto lite bredvid. Jag hade roligt när jag gjorde denna LO. Det beror lika mycket på motivet på fotot som på skissen. Så här kul kan det vara på min arbetsplats ibland :)

Anna U
Jo då jag har visst följt skissen, även om rutorna är olika stora och inte riktigt lika många :) Inspirerades av pilarna men placerade dom lita annorlunda. En härlig skiss att tolka måste jag säga. Ett par år gammalt foto på vår lilla solstråle, Arvid, här snart två år. Nu fyller han hela FYRA!! år om några dagar...Time flies!
Papper och stickers från Pink Fresh Studios serie "Dream On" Gillar dom rejäla fräscha färgerna mot det rena vita. Ser framemot just din tolkning nu! :)

Sofi
  Här kommer mitt bidrag till Marias läckra skiss. Skissen passade utmärkt till några små foton jag haft länge i gömmorna, från när minsta sonen börjat springa och upptäcka allt utomhus :) Det blev en LO med väldigt lite dekorationer. Färg, svart penna och tre stycken målade träpilar fick räcka som inramning av de små fotona.


Anna KW

Alltså. Jag hittade de perfekta fotona! Två remsor med framkallade instagram-bilder i pytteformat. Gissa om jag blev glad! Jag har ritat lite slarvigt runt kanten på mitt cardstock för att rama in min LO. Först satte jag dit fotoremsorna, sedan dekorationerna. Efter det fyllde jag på med texten och titeln. #insta kan ju inte vara fel här, eller hur? 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 1/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: