tisdag 11 april 2017

#148

Hej allihop, idag är det min tur att inspirera igen. Jag har ritat en enkel skiss, som jag tycker funkar lika bra till kort som till layouter. Det är svårt att veta hur många detaljer som är lagom när man ritar en skiss, men jag brukar tänka att den som tolkar är bra på att lägga till det som behövs. Jag ser verkligen fram emot att se era tolkningar av veckans skiss!




Anna KW

Min tolkning av min skiss ligger väldigt nära skissen. Jag låter fotot ta mest utrymme och plockar upp färgerna från fotot i de tre vimplarna. Pappren kommer från Pink Paislee. Fotot är taget i byn Habarana på Sri Lanka.

Teamets tolkningar

Maria

Mera påskbilder från mig. Förra året pysslade vi påskharar som barnen gav till våra grannar när dom gick påskkärring. Jag skulle själv bli såååå glad om någon kom med en sådan till mig för dom är så söt!!!  Som förra veckan så har jag även här använt spillbitar i glada färger. Det känns så bra när det kommer till användning. 

Carina

Den här gången blev det verkligen en fri tolkning av Annas skiss som jag förövrigt gillade jättmycket!
Jag har valt att göra ett väldigt CAS kort och för första gången har jag gjort en distressruta. I den har jag stämplat ett bi och en text. När man jämför med skissen så har jag rutan/foto och banner/vimpel så jag har i alla fall med de viktiga elementen som finns på skissen, tycker jag iaf :)

Anna U
Jag vred lite på Annas underbara skiss men höll mig den trogen tycker jag :) Ett foto på vår yngsta då han hittade en stubbe i stolform på en liten skogspromenad. Glädjen var stor! Papper från ett av vinterns Citrus Twist Kits och en hel del colormist på bakgrunden.

Mahlin78
Åh vilken härlig skiss Anna KW bjuder oss på den här veckan! Idag har jag rotat fram de absolut sista spillbitarna av en gammal favoritserie från BoBunny. Fotot är taget i förra veckan när jag var förbi universitetet och tog en helt ny väg därifrån. Det visade sig vara bra :-)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 17/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: