tisdag 21 mars 2017

#145



Idag är det min, Sofis tur att inspirera er med en skiss och här har jag en utmaning för er som i vanliga fall inte skapar med flera foton. Självklart är det inget måste att ha med tre foton som på skissen men varför inte utmana er själva.



Min tolkning

Det blev faktiskt en utmaning för mig med att hitta foton som skulle passa och tyvärr hittade jag inte tre foton utan fick nöja mig med två foton. Här på mina tvillingar som redan som pyttesmå var totalt olika. En kille som alltid spände sig spikrak när man lyfte honom och en tjej som hängde som en hösäck. Pinnen och påsen blev de länge kallade :)

Teamets tolkningar

Mahlin78

En skiss helt i min smak! Jag visste direkt när jag såg skissen att jag ville jobba med ett foto taget på Böda Sand i mars 2016. Eftersom jag verkligen ville att fotot skulle stå i centrum har jag jobbat med dova färger och ganska sparsmakat med papper. Istället har jag lagt lite mer fokus på att jobba med en stencil och en stämpel och några olika färger Distress Ink. 

Anna U
Gillar skissen massor!!! Vred på den lite och högg sedan in på den glad i hågen och ändå fick jag kämpa ända in i kaklet för att få ihop den till slut.. Konstigt det där ibland att det man gillar ändå kan bli knepigt :) Jag har iallafall använt några år gamla skolfoton på vår yngsta dotter som legat fram tills nu. Pappren är från mitt månadskit för mars från Citrus Twist Kits (lånade det blå pappret från februarikitet) Några stänk av en guldfärgad mist fick avsluta det hela. Några dekorationer är gamla godingar från Me and My Big Ideas och alltså inte från CTK.

Maria

Jag har vridit på skissen för att den skulle passa mig bättre. Skissen lämnade verkligen öppet för fritt tolkande vilket jag tycker är kul så tummen upp =)  Jag hittade gamla pappersbitar som passade perfekt så det här är återvinning. Kul att kunna plocka fram sådant som legat ett tag tycker jag. Bilderna är på vår Stina som förra året mutades till att prova slalom. Tre åk sen var det bra.

Anna KW

Jag hade en idé om hur jag tänkte med den här skissen, men när jag plockade fram fotot på mig själv från lekis, blev det som vanligt något helt annat och antagligen lite bättre. Jag har markerat fältet bakom fotona (på skissen) med spray och de två swirlsen, samma vid titeln. Jag valde att ta upp färgerna i fotot och inte krångla till det för mycket. Paljetter är kul, tycker jag!

Carina

Härlig skiss som man kan tolka på många olika sätt. Jag valde att tolka den rakt av då jag hade små foton på mig och min pappa för sisådär en 45 år sedan :) Softa färger på mist och papper som jag tycker funkade bäst med fotona.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 27/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Inga kommentarer: