tisdag 21 februari 2017

#141

Idag är det återigen jag, Mahlin78, som utmanar både teamet och er läsare med min skiss. Teamet har, som vanligt, gjort så snygga tolkningar att jag blir alldeles lycklig. Men nu är jag nyfiken på hur just din tolkning ser ut! Hur du gör för att visa oss den kan du läsa om längst ner i inlägget. Scrappa lugnt :-)


Min tolkning

Redan när jag ritade denna skiss hade jag dessa bilder i tanken. En solnedgång i februari när det varit solsken och molnfritt hela dagen kan bara bli magiskt. Faktum är att jag står på samma plats när jag tar dessa foton, jag har bara vridit mig knappt ett halvt varv. För en gångs skull har jag utmanat mig själv till att jobba med en färg som jag ytterst sällan jobbar med, nämligen gult. Men till denna layouten kändes det helt rätt att ta upp färgen ur det ena fotot.

Teamets tolkningar

Sofi
 
Jag vet inte varför men jag har svårt att ha fokus i mitten av mitt bakgrundspapper. Jag vill gärna flytta mig ut mot en kant och har gjort så även här. Från skissen har jag tagit upp de dubbla fotona och bandet på bakgrunden med min LO på min tokiga minsta dotter med blöja på huvudet.

Anna KW

Jag har försökt att följa skissen så nära jag bara kunde den här gången. Jag har använt papper från en väldigt rosa serie, tillsammans med dekorationer med glitter och guld. Gulligt, eller hur? Det passar bra ihop med fotot, tycker jag. Jag ser fram emot din tolkning!

Anna U
Återigen en supermysig skiss att tolka! Så roligt att varje vecka utmanas med olika skisser i olika stil och form och sen ännu roligare att se ERA tolkningar! :) Jag har följt skissen nära tycker jag. 
Papper och dekorationer från Citrus Twist Kits. Använde rent blåa toner som jag sällan använder men det passar bra här till fotona med blåbär. Kul att utmana sig själv lite ibland :) Foton på två av våra älskade ungar, Arvid och Beatrice som plockade blåbär och hallon vid stugan i somras.

Carina
Jag har tolkat skissen väldigt troget trots att jag har 4 foton i stället för 2. Den här gången har jag från gått min trogna vana att använda vitt CS som bakgrund. Eller ja, kanske inte, men det är iaf inte ett helt 30x30 som är vitt :) Väntar med spänning på att få se hur ni andra tar er an Malins skiss.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 27/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: