tisdag 13 december 2016

#134

Idag är det Lucia och kanske är ni på lussefirande precis som jag istället för att sitta vid datorn, men här kommer i alla fall terminens sista ordinarie skiss. En gammal skiss som funkar lika bra för julbilder som för sommarbilder. Vad väljer du?



Min tolkning

Själv gillar jag att scrappa sommar och höstbilder på vintern och vinter och vårbilder på sommaren etc, för det är därifrån man har de nyaste fotona och när det är som kallast är det sommaren jag längtar till och på sommaren längtar jag efter vinter och kyla. Aldrig kan man vara nöjd :) 
Jag valde att använda mist som jag strykt på med pensel lite huller om buller för att det skulle likna strecken från skissen och efter det så är det självklart en flera lager papper. En glad giraff passar bra till minsta sonen som leker krokodil i vattenbrynet.

Teamets tolkningar

Mahlin78

En riktigt inspirerande skiss som scrapade sig själv mer eller mindre. Kul! Ett foto på en amaryllis så här på Lucia kändes helt rätt. Med 9 dagar kvar till julafton hoppas jag på att årets amaryllisar hinner slå ut, de har varit lite sega i starten för att uttrycka sig snällt :-)

AnnaU

En riktig vintermyslayout med ett härligt foto på vår yngste son. Här har vi nyss kommit hem från soliga Kalifornien bara kvällen innan så kontrasten och glädjen blev stor över snön.
Har använt underbara papper från Bella blvd kollektionen "Christmas" som jag fått i mitt DT-paket från "En liten butik". Rekomenderas varmt :) Som ni ser går den utmärkt att använda även till ickejuliga alster. Har tolkat Sofis läckra skiss väldigt nära tycker jag :)

Carina
En härligt skiss som jag har tolkat ganska rakt av. Den är även rätt CAS trots att jag har sprayat colourbloom i två olika färger på mitt CS. Fotot tog jag tidigare i höst när ja satt vid bordet och myste i sällskap av stearin. "Kräks" lite igen över det tråkiga ljuset vi har här i norr. När jag fotade var det sämre än på länge då det dessutom snöade. Men nu kanske vi får en vit jul i alla fall :)

Anna KW

Jag håller med föregående om hur svårt det är att fota sina vita alster i vinterljuset. Hur som helst har jag valt ett vintrigt foto till vintriga papper. Jag började med att följa skissens många lager ganska noggrant, sedan kom dekorationerna lite långsamt (med hjälp av en scrapkompis som hejade på!) efter hand.

Maria
Jag har valt att vrida på skissen. Tycker annars att jag tolkat den rätt troget.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 19/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu  finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: