tisdag 6 december 2016

#133

Då var det dags för mig, Maria, att återigen bjuda på en skiss. Om jag förstått teamet rätt så tyckte dom denna var lite klurig. Jag tycker att dom gjort ett riktigt bra jobb med sina tolkningar och är nu spänd på att se vad ni hittar på utifrån min skiss. Det är bara att hugga in...



Min tolkning

När jag ritade skissen hade jag en tanke på att skära fotot i flera bitar men det blev inte bra så då löste jag det genom att dela mönsterpappret istället. Bilden är på vår fina Elsa med sin kanin.

Teamets tolkningar

Mahlin78

En skiss som jag kände var lite klurig och som fick mogna några dagar. Jag valde till slut att skriva ut mitt foto i en större storlek och sedan dela upp det i tre lika stora delar. En solig dag tog jag en promenad och fick då syn på dessa färgsprakande löv.

Anna K W

Den här skissen var en verklig utmaning! Jag funderade ganska länge innan  jag kom på hur jag skulle lösa kvadraten som står på diagonalen i mitten. När jag hade gjort det (skar till ett papper som mäter 6x6 tum), flöt resten bara på. Fotot tog jag härom morgonen, när jag var ute på en tidig skidrunda i konstsnöspåret nära där jag bor.

Carina
Maria kan verkligen klura till det. Det här var en riktig utmaning som jag till slut tolkade rakt av. Jag valde att göra ett julkort i lite brunguldiga färgtoner. En jätterolig skiss när jag väl kom till skott.

AnnaU
Jag håller med tidigare tolkare här, en småklurig men jättehärlig skiss då man väl kom igång :)
Det blev ett kort den här gången och jag bröt av jultänket med lite somriga toner och ett grattiskort istället. Som nästan jämt så tolkade jag skissen troget och nära. 
Ser framemot hur ni därute tar er an den här inspirerande skissen :)
Nu KÖR vi!!

Sofi

Även jag tyckte att det var en väldigt klurig skiss, men eftersom jag älskar utmaningar så gillade jag verkligen skissen också! Jag valde att använda ett foto som legat länge i gömmorna eftersom det är fel form, men för den här skissen blev det ju perfekt. I övrigt har jag tagit upp diverse element från skissen som till exempel titelns placering, ramen och de tre prickarna i kanterna, även om jag efter jag var klar såg att jag satt dem på fel kanter :)  

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 12/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: