tisdag 6 september 2016

#120

Hej
September och dags för min första skiss den här terminen. Det är ju flera i teamet som har lämnat oss men mig och Maria får ni dras med i höst också. Ofta har jag ingen direkt tanke när jag gör skisser och det hade jag verkligen inte här. Tycker att den är rätt enkel och avskalad och lämnar mycket kvar till fantasin. Nu vill vi se många fina tolkningar från er under September och jag kan lova att det ett riktigt fint pris som väntar!



Min tolkning

Jag gjorde min tolkning lika avskalad som skissen. Kladdade med lite mist på mitt craftpapper som jag har som bakgrund. Blev sådär nöjd. Vet inte vart det mönstrade pappret kommer i från men jag valde det för att jag tycker att det passar med Ninas klänning. Ännu ett foto från vår resa till Cypern i våras.

Teamets tolkningar

Sofi

Jag gillade verkligen skissen, men valde att vända den ett kvarts varv. Det här fotot passade perfekt till Sirapsboxens senaste papper och de snygga trädekorationerna och eftersom det är ett stående foto så tyckte jag att det passade bättre att vända skissen lite.

Mahlin78

Direkt när jag såg skissen visste jag att det var detta foto jag ville scrapa. Ölandsbron i solnedgången en kväll i september för några år sedan. Jag har jobbat ganska rakt av skissen eftersom upplägget verkligen tilltalade mig.
AnnaU
Jag har vridit skissen ett halvt varv men annars har jag följt den nära som så ofta. Jag gillar skissen massor, det var bara tagsen uppe i vänsterkanten som jag kämpade ett bra tag med :) Till sist blev jag rätt nöjd ändå, hihi!! Jag gjorde den här på en mysig scraptäff nyligen då vi skulle skapa efter temat höst och en bingobricka. Otroligt nog hade jag ett perfekt foto på det här vackra frostiga lövet från förra hösten i mina gömmor. Titeln från Heidi Swapp är egentligen naturvit men jag ville ha den guldig och tack vare min givmilda VS kollega Maria (som också var med på träffen) så blev den det då hon så snällt lånade ut sin colormist, TACK <3

Anna K W

Jag har tolkat skissen och gjort en LO! Min LO är 8x8 tum och det är mycket white space på den, alltså mycket tom, vit yta. Jag tycker om att lägga tid på att skapa avskalat. Jag har droppat med gul och grön glimmer mist på de två ställen där det är kluster med saker. Dessutom har jag medvetet inte satt fast vimplarna under fotot ordentligt, för att det ska bli lite mer liv i min LO. Fotot föreställer min ena katt som i sommar har fått gå lös vid vår stuga. 


Maria
Jag har vänt lite på denna skiss så den skulle passa bättre till min bild. Har annars tolkat den troget.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 12/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu  finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

3 kommentarer:

Piglet sa...

Hej! Undrar bara var man skall länka bidrag till denna skiss ... Det finns ingen link-up för september?!

Piglet
pysselsystrarna.se

Carina sa...

Hej
Den link-up som du ser i högermarginalen gäller för september (det står september ovanför den blå "länkknappen") Så det är bara att länka på :)

blushingwhiterose sa...

Ah. Nu funkar det. När jag var inne förut var det en stängd link-up till augusti som syntes bara. Kan ju ha varit min dator som öppnat en cachad sida också, man vet ju aldrig ... Då kommer det en länk snart!