tisdag 5 april 2016

#103


Jag ville försöka rita en lite annorlunda skiss som skulle kunna funka till alla möjliga områden så som kort, LO, titelkort till Project Life, m m. Det var lättare sagt än gjort.  Men här är resultatet i allafall. :)

Min tolkning:


Jag ville försöka få stripparna under fotona lite annorlunda och stämplade därför texten till LO'n på dem med ett minialfabet. För att få lite kontrast ritade jag ramar runt fotona, stripparna och mönsterpappret. Fjädrarna är en die som jag stansat ut på OH-papper och sedan använt båda delarna för att göra en bakgrund.

Teamets tolkningar:

Maria

Jag funderade inte så mycket när jag skapade denna layout. Den liksom bara blev till. En bra och inspirerande skiss =)

Christel

Jag kände för en lite annorlunda tolkning och istället för stripparna klippte jag ut små trianglar som jag sydde fast på maskin. Jag använde ett foto och ett motiv och stämplade lite med en fingerborgsstämpel.

Åsa

Jag valde att vrida skissen lite eftersom jag tyckte att det passade mitt foto bättre. Jag har använt ett gäng med sugrör som en slags fotomatta och så lite mist och sytråd. Klart! 

Carina
Funderade en liten stund men när jag hade valt foton visste jag precis hur jag ville ha det. Jag vred skissen och skrev min journaling på remsorna. På bakgrundspappret har jag stänkt mist som jag suddat ut lite med ett papper.

Karin

Älskar skisser med vimpar! Jag skrappar just nu sommarfoton och vill därför använda pastelliga färger. Letade bland mina skraps efter passande bitar att klippa vimplarna av. 



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 11/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook. Då behöver bilden vara 540 pixlar på bredden. – Alla inskickade bidrag via mail och PM hittar ni under fliken "mailbidrag"!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: