tisdag 22 mars 2016

#101

För alla er som gillar cirklar så blir detta en toppen tisdag. Jag, Maria, älskar cirklar och njuter när jag får använda dom på en layout. Men man tolkar hur man vill och cirklarna kan ju lätt bli till något annat om man så önskar. Det ska bli spännande att se hur ni väljer att tolka denna skiss.




Min tolkning:

Här är det cirklar på många olika sätt och vis, jag bara älskar det =)



Teamets tolkningar:

Ciza

Direkt när jag såg skissen tänkte jag på ett av mina kollage jag gjort till mitt Project Life-album där jag tog med det mesta jag gjorde den dagen. Så jag skrev ut mitt kollagefoto, skar isär så det blev sex st mindre foton och satte en fotomatta bakom i brunt. Sedan skar jag till kvadrater i två olika guldpapper som mätte 2*2" samt 1,5*1,5". Såklart mistade jag bakgrunden i olika guldnyanser också. :)

Åsa

Jag bytte ut alla cirklar mot stjärnor och la diagonalen åt andra hållet istället. Jag hittade inspiration till denna layout på Pinterest av en tjej som heter Kim (hittar inget efternamn). Tycker att det passade så bra med stjärnor till de här korten för Elliot kommer alltid att vara min lilla stjärna. En del av stjärnorna har jag skurit ut och lagt ett mönsterpapper bakom och en del ligger på cardstocket. 


Carina

En skiss med cirklar igen :-) Den här gången löste jag uppgiften med en bubbeldie som jag stansade ut i vitt och några små cirklar i rosa. Dessutom är det mönstrade papper jag valde fullt av cirklar i olika former och färger. Nästan inga dekorationer då papperet är så "fullt" ändå. 

Karin

Direkt när jag såg denna skiss visste jag att det var ett kort jag skulle göra, när jag sedan också blev bjuden på kalas passade det perfekt att plita ner födelsedagsbarnets ålder i cirkeln. Våriga färger och mitt första försök med stencil och gesso blev det också.

Christel
Denna gången gjorde jag det lätt för mig genom att hitta ett äldre papper med massor av cirklar. Jag blir alltid så glad när jag får användning av papper som bara ligger där och väntar. Jag stämplade lite olika texter i de befintliga cirklarna, klippte ut fotot som en cirkel och lyfte fram det lite med sytråd i papprets färger.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 28/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: