tisdag 23 februari 2016

#97

God morgon alla som hittat hit! :)

Idag är det Ciza som ritat en skiss, som är den sista för februari.
Vi hoppas ni vill vara med och tolka. :)

OBS! Ni som inte länkar från en blogg eller Instagram utan skickar in till oss för att lägga upp dem under Mailalster, SNÄLLA förminska er bild till 540 pixlar i bredd innan ni skickar den. Det blir ganska mycket merjobb för oss annars. Tack på förhand.



Jag ritar verkligen inte skisser ofta. Däremot älskar jag att använda dem. Jag ska erkänna att denna skiss är lite inspirerad av Ulrika Wandler. :)
Dock försöker jag variera dem så gott jag kan och tyckte jag fick till en hyfsat rolig här.


Min tolkning:


Jag ville inte har för mönsterdetaljerade papper på denna tolkning. Ett kort var jag ganska klar över så fort jag ritat skissen. Jag ville gärna göra det lite vårigt och gulligt, men ändå så att det skulle kunna passa till både killar och tjejer. På bakgrunden lekte jag med runda stämplar och Mementodynor. Allt jag stämplade syns inte, men finns där. :) Motivet har jag färglagt någon gång 2014.

Teamets tolkningar:

Maria

Det här var en rolig skiss att tolka. Jag älskar cirklar och valde här att stämpla dom i olika storlekar. Det blev annars en väldigt enkel layout i glada färger...precis som jag gillar det.

Christel

Jag har använt ett mönsterpapper som bakgrund och vanligt vitt skrivpapper bakom fotot som tonar ner lite. Jag gillar cirklar och tryckte ut dessa med en punch, dessutom grönt och gult, mina favoritfärger.

Carina

En jätterolig och annorlunda skiss! Vit CS som bakgrund och på den stämplade jag cirklar i brunt och orange för att få lite 70tals känsla som passade in med fotot. Rubriker tycker jag är svårt och det jag har mest problem med. Den här gången hittade jag en färdig banner som fick bli min rubrik.

Karin

Åh vad jag gillade denna skiss, men mina papper räckte inte till så jag fick vända på dem som ska vara bakom motivet.Försökte jobba med mycket dekorationer något som jag har svårt för, men ändå behålla friden i layoten då det handlar om en minneslund som jag besöker vid alla helgons varje år.



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 29/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: