tisdag 9 februari 2016

#95

 Hej hopp!! Idag är det inte bara tisdag utan också Fettisdag. Här i Alfta där jag bor firar vi dagen med att barnen klär ut sig till Fettisdagsgubbar, går runt hos företagen i byn och får små gåvor. En gammal och rolig tradition som lever kvar. Gissar att många mumsar semlor idag också. Men här inne hos oss på VS firar vi dagen med en ny skiss. Idag är det jag Maria som ritat skissen. Den här är en enkel skiss som ger möjlighet till massor av fritt tolkande. Ska bli kul att se vad ni hittar på.




Min tolkning:


När jag ritade denna skiss så tänkte jag på en projekt life sida/fotoficka. Men när jag väl satte mig och skulle tolka den så hade jag dessa bilder och ville göra en lo med dom. Det är ju det som är så roligt med skisser...det kan bli hur som helst. 

Teamets tolkningar:

Ciza


Direkt när jag såg skissen tänkte jag Clean And Simple - CAS.
Jag ville ha en så kvadratisk stämpel som det gick att hitta men även någon form av dekoration.
Så jag bigade det vita cardstocket i lika stora sektioner, stämplade, satte fast dekorationen och duttade till sist på lite pearl maker. :)


Carina

Skissens påminner mig om ett lapptäcke. Svärmor fyllde 70 i fredags och då passade det bra med ett grattiskort i sömnadens tecken då det är hennes hobby. Vit CS som bakgrund och på den Brushofärger. Rutorna har jag gjort med en "frimärksdie" som följde med när jag köpte min Cuttlebug för länge sen. Även torrembossingen med paket följde med då. 

Christel

En rolig skiss som ger många möjligheter att tolka med olika antal foto eller motiv och papper. Jag har använt dubbelt papper och sytt fast dom med symaskinen så att de kan vinklas lite, lätt att sedan sätta dit små dekorationer med gem och häftklammer. Även foto är dubbelt men satt dit med distanskuddar.

Karin


Denna veckas skiss inspirerade mig till många bilder. 
2013 gjorde jag nämligen en liknande sida med bilder från våren och försommaren och här kommer nu fortsättningen med resten av sommaren och hösten. Ni får stå ut med att mina bilder är blurrade.

Åsa

Älskar den här skissen! Jag valde att banta ner antalet rutor till  fyra. Varje ruta är lager på lager med tre eller fyra lager för att få lite liv och höjd i layouten. Funderade länge på hur jag skulle göra min titel och tillslut fick det bli en enkel mha min gamla dymo. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 15/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

2 kommentarer:

Toregårds lilla Lotta sa...

tack för en inspirerande skiss!

maria sa...

Kul att du gillade den =)