tisdag 18 november 2014

#41

Denna vecka har vi den äran att ha Annelie som gästar oss här på Veckans skiss!



Jag heter Annelie och är 45 år, är gift & har två vuxna söner. Bor i hus på landet strax utanför Linghem, som ligger ca en mil från Linköping.
Jag fick upp ögonen för scrapbooking för ca 7 år sedan. Hade dessförinnan pysslat lite med servettdecoupage - jag älskar vackra servetter! - & började även använda dem på kort. Upptäckte samtidigt att det ju fanns en massa annat fint som man kunde komplettera korten med & på den vägen är det.
 Jag gör mest kort, altrar ibland & har börjat nosa lite på layouter - tycker dock att det känns lite svårt med det stora formatet men tänker att det är en vanesak :-) Jag använder i stort sett alltid blommor, band/spets (älskar vackra spetsar!!) & pärlor/bling på mina alster.
När det gäller papper så är Maja Design en stor favorit.Jag inspireras framförallt av olika utmaningar, gärna skisser men även andra utmaningar i olika former brukar sätta fart på mig.Hittar dessa både i rena utmaningsbloggar men även vissa butiker har ju utmaningar då & då samt i Facebookgruppen "48-timmars scraputmaningar.Jag har nog alltid varit kreativ. Tidigare så både broderade, stickade & virkade jag allt möjligt. Nuförtiden så pysslar jag förutom scrappandet fortfarande med decoupage ibland. 

Jag gillar även att pyssla med mina blommor i trädgården, flyttar om & försöker skapa fina rabatter. Vintertid så har jag pelargonsticklingar & småplantor överallt här i fönstren som behöver pysslas om ;-)
Hoppas nu att ni ska inspireras av min skiss som är mitt första försök i den vägen, inte helt lätt men väldigt roligt :-)
Min blogg "made by Annelie" hittas här;  http://annelieskort.blogspot.se/ 

Varmt välkommen att hälsa på :-)
























































Vi i teamet har tolkat den så här:

Helén




Karin























Christel


Åsa



Ellenor



Maria


Anki


Lotta



Meléne



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 24/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera. Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Instagram eller
Facebook – Alla bidrag som kommer in denna vägen kan man se under "mail-alster" 
Mer information finns under fliken ”frågor och svar”



Inga kommentarer: