tisdag 23 september 2014

#33


Tisdag är äntligen här, för det är ju bästa dagen på hela veckan, eller hur? Det innebär ju en ny skiss att tolka här på Veckans skiss. Denna vecka har vi glädjen att få ha Cissi som gästar oss 



Namn/Nick: Cissi DS
 Blogg/Hemsida: cissidilnotsmith.blogspot.se
 1. Vem är du? Jag är en rödhårig kvinna som är gift med en mörkhårig engelsman och vi bor på slätten i Östergötland och har två döttrar som är 10 och 5. Jag är bibliotekarie så jag älskar även att läsa böcker.

  2. Vad betyder scrappandet för dig?
Just nu är jag sjukskriven och har varit det länge då jag behövde ett nytt hjärta och fick ett förra året. Jag väntade 19 månader i kö för att få ett nytt hjärta och utan scrapbookingen hade jag nog gått under mentalt under den här perioden.  Det var en väldigt påfrestande tid när jag inte orkade göra så mycket mer än att vara hemma och bara blev sjukare och sjukare. Så tacksam för min donator som gav mig ett nytt liv. Är även så glad över alla mina nya vänner jag träffat genom scrapbookingen. Och nu har det blivit ett behov av att få vara kreativ nästan varje dag.

 3. Vad scrappar du helst, om du får välja? (LO, kort,
 altrat, annat osv)

Jag började med att göra layouter men nu gör jag nästan bara kort.Trots detta är min tolkning av skissen en LO faktiskt.

 4. Är du kreativ på något annat sätt? Jag tycker om att baka både kakor och bröd och att laga mat.

 5. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta
 använder?
 Distress dynor, man kan ju göra så mycket med dem.

 6. Var hämtar du din inspiration? Nämn gärna någon
 speciell blogg eller person och bifoga länk.

Några av mina favorit kortskapare är Jennifer McGuire : http://www.jennifermcguireink.com/ och Kristina Werner: http://www.kwernerdesign.com/blog/. De har även jättebra klasser man kan gå online.

 7. Är du med i något designteam?Ja jag är med i En Liten Butik i Mörrums design team.

 8. Om du är det, hur får du tid till skapandet?Vi är så många i designteamet så man behöver inte skapa så mycket varje månad.

 9. När scrappar du som bäst?På dagarna när mina döttrar är i skolan eller när jag hämtat dem från förskolan/fritids.
 
Skissen:


Cissis egna tolkning:


Och såhär har vi i teamet tolkat hennes skiss:


Karin





Camilla


Ciza

Åsa


Jenni





 Christel



Meléne
 




Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. 
Vi vill se din tolkning senast måndag 29/9 kl 23:55. 


Det går bra att länka till ett instagram-konto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera. 


Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Instagram eller Facebook – men då är det ju bara vi som får se din tolkning! 

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: